آزمون 2500 پزشک در بورد تخصصی و فوق تخصصی برگزار شد

پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه (بورد) تخصصی و بیست و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر امیرمحسن ضیایی، دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در مورد جزییات نحوه برگزاری این آزمون اظهار داشت: 2 هزار و 500 نفر به طور همزمان و متمرکز از ساعت 9 صبح در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این آزمون شرکت كردند.

وی ادامه داد: از این تعداد دو هزار و 200 نفر در آزمون بورد (دانشنامه) رشته‌های تخصصی و 300 نفر در آزمون بورد رشته‌های فوق تخصصی آزمون می‌دهند.

دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در مورد تعداد سوالات این آزمون گفت: در رشته‌های تخصصی 150 سؤال و در رشته فوق تخصصی بسته به نوع رشته 50، 100 یا 150 سؤال در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا به آن پاسخ دهند.

ضیایی آزمون دانشنامه را از جمله قوی‌ترین و بالاترین سطوح آزمونهای پزشکی در کشور دانست و افزود: افراد با قبولی در این آزمون می‌توانند به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها استخدام شوند یا در مراحل بالاتر به تحصیل بپردازند.

ضیایی تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی در روز پنجشنبه دو روز بعد (25 شهریور) نتایج آزمون کتبی اعلام می‌شود و برگزیدگان طی یک تا سه روز در آزمون شفاهی OSCE شرکت می‌کنند.

وی گفت: در آزمون شفاهی دانشنامه از روش‌های متنوع‌تری برای ارزیابی افراد استفاده می‌شود و فقط به چند سؤال شفاهی بسنده نمی‌کنیم. به عنوان مثال افراد در ایستگاه‌های مختلف با بیمار( بیمار‌نما) مواجه می‌شوند یا با سیمیلاتور‌ها باید امتحان دهند و مهارت‌هایشان را نشان دهند.

ضیایی خاطرنشان کرد: در نهایت اسامی افرادی که آزمون شفاهی را هم به خوبی پشت‌سر می‌گذارند چهارشنبه شب (29 شهریور) از سایت sanjeshp.ir قابل رؤیت خواهد بود.

گفتنی است پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی در ۲۶ رشته و بیست و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی در ۲۴ رشته پزشکی برگزار می‌شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار