زمان:

آنکارا و بغداد در آستانه بحراني جدي/ احتمال تغيير کنسول ترکيه در موصل

روزنامه زمان چاپ ترکيه در گزارشي در شماره امروز خود نوشت:‌ آنکارا و بغداد در آستانه بحراني جدي در روابط با يکديگر قرار گرفته اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، زمان نوشت:‌ دولت بغداد احتمالا به زودي خواستار تغيير کنسول ترکيه در موصل خواهد شد. 

آنکارا نيز تصميم دارد چنانچه عراق چنين درخواستي را مطرح کند، خواستار خروج فوري سرکنسول عراق در استانبول از ترکيه شود. 

دولت عراق ماه اوت به سفر احمد داوداوغلو وزير امور خارجه ترکيه به کرکوک به اين علت که بدون اطلاع حکومت بغداد انجام شده است؛ واکنش نشان داد و کميسيوني را براي بررسي اين موضوع تشکيل داد. هيئت دولت عراق هفته گذشته پس از بررسي گزارش اين کميسيون تصميم گرفت خواستار تغيير محي الدين احمد يازال کنسول ترکيه در موصل به بهانه بي توجهي وي به موازين ديپلماتيک و استقبال از هيئت خارجي بدون اطلاع وزارت امور خارجه عراق شود. 

روزنامه زمان نوشت:‌ آنکارا پس از آنکه دادگاهي در عراق براي طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق حکم اعدام صادر کرد ، براي مواجه شدن با تحولات احتمالي آماده شده است. آنکارا قصد ندارد کنسول خود را در موصل به درخواست بغداد تغيير دهد و در صورتي که احمد يازال کنسول ترکيه در موصل از جانب عراق فرد نامطلوب اعلام شود ، ترکيه نيز مقابله به مثل خواهد کرد و خواستار خروج سرکنسول عراق در استانبول از ترکيه خواهد شد.
برچسب ها: ترکیه ، عراق ، بغداد ، کنسول ، تنش ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار