وزير علوم در نشست سراسري روساي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک هاي علم و فناوري کشور:

بايد تاسال 1404 از نظر توليد علم رتبه تك رقمي جهان باشيم/محدوديتي براي جذب هيئت علمي نداريم

با توجه به اين که زودتر از تکليف سند چشم انداز از نظر توليد علم به رتبه اول منطقه و16جهان رسيده ايم، جامعه دانشگاهي بايد اين جايگاه را تا سال1404به زير10برساند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دكتر دانشجو که در نشست سراسري روساي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک هاي علم و فناوري کشور سخنراني مي کرد، از جامعه دانشگاهي کشور خواست در زمينه فناوري هم آينده پژوهشي کنند.

وي گفت: دانشگاه ها بايد بدانند در10تا 15سال آينده فناوري برتر کدام است و از هم اکنون درخصوص اين فناوري ها کار کنند.

وي با تاکيد بر اين که50 درصد تحقيقات مربوط به بخش دفاعي را بايد دانشگاه ها انجام دهند، گفت: اين جهت دهي براي افزايش توان دفاعي کشور پي گيري مي شود.

دانشجو در ادامه عنوان كرد:با افتخار اعلام کرده‌ام که پنجاه درصد تحقیقات کشور برای ارتقاء و افزایش توان دفاعی فعال می‌شود. در حال حاضر این دانشگاه‌ها در این زمینه فعال هستند اما این فعالیت بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه اول ایران در منطقه و رتبه شانزدهم در دنیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیزده سال جلوتر از چشم‌انداز هستیم و رتبه زیر 10 در دنیا در سال 1404 بعید نیست.


دانشجو با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به علم آینده و فن‌آوری آینده دنیا توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بدانند طی 10 سال آینده تکنولوژی برتر دنیا چیست، تکنولوژی آینده‌پژوهی است.

وی با بیان اینکه تحقیقات جهت‌دار برای رشد کشور معنی پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در جذب اعضای هیئت علمی محدودیتی ندارند، می‌توانند هرچه می‌خواهند جذب کنند. مشکل جذب هیئت علمی تعدادی از گروه‌های علمی است که قبله آنها مقالات ISI است؛ باید این زنجیرها شکسته شود.

وی با اشاره به دانشگاه‌های تک‌جنسیتی گفت: در حال حاضر 8 دانشکده دخترانه جدید مجوز دریافت کرده‌اند و این در حالی است که هزینه تأسیس این دانشگاه‌ها از سوی خیرین و مسئولان استانی پرداخت می‌شود.
برچسب ها: پارک ، دفاعی ، تکریم ، حفظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.