خوزستان/

470شعر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی عربی خوزستان ارسال شد

بیش از 470 شعر عربی و 10 طرح علمی پژوهشی از صاحب‌نظران و محققان به دبیرخانه سومین جشنواره شعر عربی رضوی 'یادمان دعبل خزاعی ' از سری برنامه های دهمین جشنواره امام رضا(ع) در این استان رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این خبرافزود: از میان اشعار دریافت شده توسط دبیرخانه ، 27 اثر به‌ عنوان اشعار برتر شناخته شد كه این آثار با حضور خود شاعران دوباره بررسی می شوند.

حجت الاسلام سید لطف اله سپهر به ارسال اثر از شاعران چهار كشوركویت، عراق، بحرین و عمان در این جشنواره اشاره كرد و گفت: امسال سومین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی را به‌ عنوان یك جشنواره بین‌المللی در رابطه با امام رضا(ع)، 'یادمان دعبل خزاعی' در دوم مهر در تالار مهتاب اهواز خواهیم داشت و مانند سال‌های گذشته اختتامیه این جشنواره در شهر شوش در كنار بارگاه حضرت دعبل برگزار می شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی از نرم‌افزار «صلوات خاصه» سیدكریم موسوی و خانچی و پوستر 'صلوات خاصه' نیز كه توسط خوش نویسان بومی تهیه و در تیراژ بالایی تكثیر شده را از جمله برنامه های جنبی جشنواره عنوان كرد.

حجت الاسلام سپهر همچنین مراسم آغاز دهه كرامت و هفته دفاع‌ مقدس به صورت تلفیقی از فرهنگ رضوی و دفاع مقدس در 26 شهریورماه امسال در شلمچه با حضور مسوولان كشوری و استانی را ازجمله برنامه های این مناسبت عنوان كرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره 'هنرهای تجسمی رضوی و دفاع مقدس' و نمایشگاه' كتاب رضوی اهل‌ بیت(ع) و دفاع مقدس' در آبادان خبرداد. /ع
برچسب ها: ارسال ، شعر ، دبیرخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.