تبديل منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال به مناطق ویژه فعال و تاثیر گذار کشور

استاندار چهار محال و بختیاری گفت: این استان دارای مزیت های فراوان اقتصادی و صنعتی است و با شروع فعالیت منطقه ویژه اقتصادی، این منطقه به مناطق ویژه اقتصادی فعال در منطقه و کشور تبدیل خواهد شد.

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص تاثیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور گفت: قطعا این مناطق تاثیر مطلوبی در حوزه اقتصادی کشور دارند به ویژه اگر ما هدف گذاری درستی را در الین مناطق تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر سیری که برای مناطق آزاد و ویژه در کشور تعریف شده سیر درستی است گفت: لازم بود که مناطق آزاد و ویژه در یک مجموعه منسجم نمایشگاهی توانمندی های خود را ارائه دهند و برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار ضروری بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زیرساخت هایی که در این مناطق آماده شده در کنار برپایی این نمایشگاه فرصت هایی را برای سرمایه گذاران به وجود آورده که همه بتوانند یک جا جمع شوند ضمن اینکه مناطق ویژه و آزاد باید از تجربیات هم در زمینه سرمایه گذاری استفاده کنند و به نظر بنده با تجمیع موضوعات و اهداف این نمایشگاه، فلسفه برپایی آن کار خوب و بزرگی بوده که حتما می تواند تاثیرگذاری هایش را روی رشد و توسعه هرچه بیشتر فرصت های سرمایه گذاری در مناطق ازاد و ویزه اقتصادی را داشته باشد.

عنابستانی در زمینه تعامل مناطق آزاد و ویژه گفت: هر چند قانون گذار تفاوت هایی را میان این مناطق قائل شده اما فلسفه هر دو یکی است. اگر به هدف قانون گذار برای هر دو منطقه توجه کنیم به یک نقطه مشترک می رسیم مگر در مواردی که اختیارات، امتیازات و وظایف قانونی در برخی بخش ها در مناطق آزاد بیشتر از مناطق ویژه است. ولی حسن مناطق ویژه این است که ما می توانیم با در نظر گرفتن پتانسیل های مختلف و توانمندی های گوناگون و جذب سرمایه گذار فعالیت آنها را گسترش دهیم.

استاندار چهار محال و بختیاری در رابطه با برنامه های منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه گفت: این استان دارای خصوصیات و توانمندی های ویژه ای است که در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی چهار محال با هدف گذاری فعالیت های صنایع بسته بندی و تبدیلی و تکمیل این ساختار فعالیت خود را آغاز کرد و اقدامات اولیه برای شروع به کار رسمی منطقه و واگذاری امتیازات آغاز شده است.

وی با اشاره به امتیازات بسیار زیاد و مکان بسیار مناسب و نیز اتصال این منطقه به راه آهن سراسری و سایر زیرساخت های موجود در منطقه گفت: امیدوارین که به اتوجه به قابلیت هایی که وجود دارد در آینده بسیار نزدیک منطقه ویژه اقتصادی چهار محال و بختیاری به یکی از مناطق ویژه فعال و تاثیر گذار در استان و کشور تبدیل شود.

در ادامه محمود عیدی معاون عمرانی استاندار چهار محال و بختیاری، با بيان اين مطلب گفت: استان چهار محال و بختیاری یکی از پایتخت های زیبای ایران است و با وجود 3000 هزار کیلومتر ساحل رودخانه شرایط ویژه ای را برای گردشگران در فصول بهار و تابستان دارد.

وي تصريح كرد: منطقه ویژه اقتصادی هم با توجه به موقعیت استان در مرکز ایران قرار دارد و با توجه به اینکه میان دو قطب صنعتی و کشاورزی کشور یعنی استان های اصفهان و خوزستان قرار گرفته است و از طرفی با بنادر جنوبی کشور همچون آبادان و خرمشهر و بندرعباس مسافت چندانی ندارد از این رو شرایط ایده آلی برای فعالیت های صنعتی و بازرگانی پیش بینی می شود.

عيدي افزود: دسترسی به زیرساخت های همچون راه، راه آهن سراسری، فرودگاه بین المللی، خطوط انتقال سراسری گاز و صنایع پتروشیمی، منطقه ویژه چهار محال پتانسیل خوبی برای رشد و سرمایه گذاری دارد.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: منطقه ویژه چهارمحال قطب مرکزی استان است و کارشناسان معتقدند که این منطقه مبدا ورودی استان به دروازه صنعت و توسعه کشور است. /ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار