لغو 900 پرواز در بزرگترين اعتصاب چند روزه لوفتهانزای آلمان

لغو پروازهای بزرگترین اعتصاب تاریخی مهمانداران شرکت هواپیمایی لوفتهانزا در طول دوران چند روزه اعتصاب در پنج فرودگاه آلمان به حدود نهصد پرواز رسید.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ»، در آخرین روز این اعتصاب سراسری که عامل اصلی اش، افزایش تعرفه حقوق و دستمزد مهمانداران بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان، «لوفتهانزا» اعلام شده است ، بیش از یکهزار و یکصد مسافر در پنج فرودگاه اصلی آلمان سرگردان شدند.
در این مدت، شصت و پنج درصد از پروازهای فرودگاه فرانکفورت که دو سوم پروازهای آلمان در آن صورت می گیرد، در فرودگاه مونیخ، پنجاه درصد، در فرودگاه دوسلدورف، شصت درصد، در فرودگاه هامبورگ، هفتاد و پنج درصد و دست آخر در فرودگاه برلین نیز پنجاه درصد از پروازهای این شرکت لغو شدند.
این شبکه با اشاره به اینکه تاکنون قریب نهصد پرواز شرکت لوفتهانزا لغو شده اند، این اعتصاب سراسری در آلمان را بزرگترین اعتصاب شرکت هواپیمایی لوفتهانزا اعلام کرد.
میشائل ایمل، خبرنگار آ.اِر.دِ در ادامه این گزارش گفت: هنوز از تاثیر این اعتصاب بر پروازهای فرودگاه فرانکفورت بعنوان بزرگترین فرودگاه نگرانی وجود دارد. اعضای «یوفو» یا همان اتحادیه صنفی مهمانداران در آلمان در مقابل پایانه های مسافربری فرودگاههای هامبورگ و دوسلدورف نیز نارضایتی خود را ابراز داشتند. یکی از مهمانداران لوفتهانزا گفت:
همکاران من بشدت ناراضی اند.
گرچه سرانجام امروز طرفهای درگیر اعتصاب بزرگ شرکت هواپیمایی لوفتهانزا یعنی مدیران این شرکت و اتحادیه صنفی مهمانداران در آلمان در خصوص تعیین یک حکم و داور برای رسیدگی به مطالباتشان با هم به توافق رسیدند اما به نظر نمی رسد این حکمیت به نتیجه ای رسد. چون شرکت لوفتهانزا مطالبات صنفی اتحادیه مهمانداران را کم اهمیت می پندارد. چون تصمیمی برای بهبود وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی این شرکت که در کنار افزایش تعرفه دستمزدها یکی از درخواستهای اصلی اعتصاب کنندگان است، ندارد.
برچسب ها: آلمان ، اعتصاب ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار