به دلیل جاسوسی برای سیا

دولت پاکستان یک سازمان کمک رسان را اخراج کرد

سازمان غیر دولتی و بین المللی نجات کودکان بزرگترین سازمان امدادرسان بین المللی است که در پاکستان فعالیت دارد اما اکنون مسئولان پاکستان درباره نقش این سازمان در پاکستان تردید دارند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، دولت پاکستان تصمیم گرفته است تا کارکنان یک سازمان امدادرسان بین المللی را به علت همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا اخراج کند.

این سازمان متهم است که در پیدا کردن و قتل بن لادن به سیا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا کمک کرده است. این نتیجه گیری پس از اعترافات پزشک پاکستانی است که برای این سازمان کار می کرده است و با اجرای طرح ساختگی واکسیناسیون به سیا کمک کرد تا جای بن لادن را پیدا کند.

مدت کوتاهی پس از عملیات آمریکا برای قتل بن لادن در خاک پاکستان، دکتر شکیل افریدی بازداشت و به سی و سه سال حبس محکوم شد. او اعتراف کرده با سیا همکاری می کرده است.

طارق پیرزاده تحلیلگر امنیتی گفت سازمانهایی از این قبیل سالهای سال است که در پاکستان فعالیت دارند و دستگاههای جاسوسی آمریکا و کشورهای دیگر از طریق آنها اهداف خود را دنبال می کنند. واشنگتن پست گزارش داد شمار ماموران سیا و جاسوسان دولت آمریکا پس از حملات یازدهم سپتامبر از رقم هشتصد و پنجاه و هشت هزار نفر بیشتر شد. 

با وجود اینکه هم سازمان نجات کودکان و هم دولت آمریکا اتهامات پاکستان را رد کرده اند اما بسیاری از مردم این کشور از تصمیم دولت حمایت می کنند.

یک تبعه پاکستانی گفت به نظر من دولت پاکستان تصمیم درستی گرفته است تا کارکنان سازمانهای غیر دولتی خارجی را اخراج کند زیرا آنها خطری برای امنیت ملی کشورمان بودند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار