سردار کارگر در همايش اساتيد دفاع مقدس خبر داد

تدوين درس "جغرافياي دفاع مقدس" براي دانشگاه‌ها

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس از تدوين درس جغرافياي دفاع مقدس در دانشگاه ها خبر داد و گفت: دفاع مقدس فقط متعلق به اقشار نظامي نيست بلکه تمام مردم بايد از اين وقايع مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ دوم بهمن کارگر امروز در همايش اساتيد دفاع مقدس با بيان اينکه اساتيد دانشگاه از لحاظ شرعي و انساني موظفند در نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با نسل جوان همکاري کنند، اظهار داشت: ارائه دروس دفاع مقدس در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد راهکاري ارزنده در اين زمينه است.

وي با اعلام خبر تدوين درس جغرافياي دفاع مقدس خاطر‌نشان کرد: دفاع مقدس فقط متعلق به اقشار نظامي نيست بلکه تمام مردم بايد از اين وقايع مطلع شوند و با تحول در رويکردهاي خود باعث تعالي اين ارزش‌ها بين آنان شد.

سردار کارگر با اشاره به تشکيل ستاد تحول در بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس يادآور شد: عمده فعاليت‌هاي اين ستاد  به پژوهشگاه واگذار شده و سعي داريم با ارائه دروسي در زمينه دفاع مقدس از لحاظ تئوري و نظري نيز اين ارزش‌ها را بين جوانان رايج کنيم.

وي موقع مناسب براي شروع فرهنگ‌سازي در نسل جديد را دوران طفوليت و مهدکودک دانست و افزود: با آمدن مهد کودک‌ها زير‌نظر آموزش و پرورش و استفاده از ظرفيت تمامي اقشار مردم از جمله هنرمندان مي‌توانيم ارزش‌هاي دفاع مقدس را براي هميشه ماندگار کنيم.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با يادآوري فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه "دفاع مقدس يک گنجينه  است" تصريح کرد: اين گنجينه بايد سال‌ها مورد استفاده قرار گيرد و با انتقال مفاهيم اين فرهنگ با زباني مفهوم به نسل جديد زمينه استفاده صحيح از آن را فراهم کنيم.

وي در پايان با طرح اين نقد كه در سينماي ايران هنوز فيلم فاخري درباره دفاع مقدس ساخته نشده است، متذكر شد: هنرمندان ايراني مي‌توانند با تهيه آثار ارزشمند در اين زمينه، گام‌هاي موثري در راستاي اعتلاي فرهنگ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس داشته باشند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار