مهمانپرست:

دو شهروند جمهوری آذربایجان آزاد شدند

سخنگوی وزارت خارجه از آزادی و تحویل دو تبعه جمهوری آذربایجان که چند ماه پیش به دلیل ایجاد ارتباط غیر متعارف در جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده بودند به کنسولگری این کشور در تبریز خبر داد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رامین مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت دو شهروند متهم آذربایجانی گفت: موضوع دستگیری این دو تبعه جمهوری آذربایجان به اطلاع مقامات ذی‌ربط کشورمان رسید و با موافقت حاصله این دو تن بر اساس روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور تحویل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز شدند.

وی آزادی این دو تبعه آذربایجانی را در آستانه سفر حسن موسوی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان به باکو اعلام کرد و افزود: مقامات عالی‌رتبه دولت جمهوری آذربایجان در ملاقات با وزیر آموزش و پرورش کشورمان، که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای تقدیم دعوتنامه اجلاس سران جنبش عدم تعهد به باکو سفر کرده بود و همچنین در ملاقات اخیر عباس عراقچي، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با مقامات دولت این کشور در سوم شهریور ماه موضوع آزادی این دو نفر را بر اساس رافت اسلامی درخواست کرده بودند.

مهمانپرست گفت: این دو تن از اتباع جمهوری آذربایجان در سفر به ایران به علت ایجاد ارتباطات غیرمتعارف چند ماه قبل دستگیر شده بودند.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار