آغاز تحقيقات رسمي کميسيون اروپا درباره سوء استفاده احتمالي شرکت "گاز پروم"

اين کميسيون که حافظ رقابت در اروپا است، مظنون است که گازپروم از رقابتي شدن بازار براي تامين گاز در اين کشورها جلوگيري و براي فروش گاز به مشتريان خود بهاي غير قابل توجيهي مرتبط با بهاي نفت را تحميل کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، کميسيون اروپا روز سه شنبه در بيانيه اي از آغاز تحقيقات رسمي درباره شرکت گازپروم روسيه که به تلاش به جلوگيري از رقابت در بازار گاز اروپاي مرکزي و شرقي متهم است، خبر داد.
کميسيون اروپا اعلام کرد « چنين اقداماتي  در صورت اثبات شدن ، با هدف ايجاد محدوديت در رقابت و افزايش قيمت ها و همچنين از بين بردن امنيت توليد که در نهايت به مصرف کنندگان اروپايي آسيب مي رساند، انجام گرفته است ».
اين بيانيه يادآور شد اين بررسي ها « به معني پيش داوري درباره مسئله نيست بلکه به اين معني است که کميسيون قبل از هر چيز به بررسي پرونده خواهد پرداخت ».
اعلام اين خبر غير منتظره نبود زيرا کميسيون در پايان سپتامبر سال دو هزار و يازده اعلام کرده بود به بازرسي هاي غافلگير کننده اي درباره شرکت هاي فعال در بخش گاز طبيعي اروپا اقدام خواهد کرد و منابع زيادي در آن زمان اعلام کرده بودند هدف از اين بررسي ها، سوءظن هايي است درباره گازپروم وجود دارد.
برچسب ها: اروپا ، گازپروم ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار