فارس/

برگزاری جشنواره انجیر در قطب تولید انجیر جهان

فرماندار شهرستان استهبان از برگزاری جشنواره انجیر در استهبان خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس اکبری نژاد گفت: در راستای تحقق شعار امسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهرستان استهبان جشنواره انجیر برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره در شانزدهم شهریور ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری از جمله وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مسئولان استانی برگزار می شود.

فرماندار شهرستان استهبان افزود : در این جشنواره علاوه بر مسئولان کشوری و استانی، تولید کنندگان، صادر کنندگان و دیگر دست اندرکاران حضور خواهند داشت و پیرامون سرمایه گذاری در این حوزه نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.
وی با اشاره به صادارت انجیر از استهبان به صورت خام به دیگر کشورها اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود کارخانه فرآوری انجیر استهبان به صورت خام با قیمت پایین به دیگر کشورها صادر می شود و پس از فرآوری در بسته بندی شکیل با قیمتهای بالاتر در بازار عرضه می شود.
اکبری نژاد در ادامه سخنان خود یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره را شناساندن این پتانسیل به جهان عنوان کرد و اظهار داشت: انجیرستانهای استهبان بزرگترین انجیرستانهای دیم جهان است در حالیکه از این پتانسیل آنگونه که باید استفاده نمی شود.
وی افزود: مقرر شده که در این جشنواره نسبت به جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی این شهرستان برای حمایت از تولید انجیر و ایجاد کارخانه فرآوری اقدام شود که امیدواریم این امر محقق شود. /ع

برچسب ها: جشنواره ، انجیر ، استهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.