فارس/معاون حقوقی ، مجلس و تفریغ بودجه سازمان دیوان محاسبات؛

راه اندازی سامانه نظارت الکترونیکی بر رویدادهای مالی کشور

معاون حقوقی ، مجلس و تفریغ بودجه سازمان دیوان محاسبات از راه اندازی سامانه نظارت الکترونیکی (سنا) بر رویدادهای مالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  تیموری در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان فارس گفت: به منظور تسریع در رسیدگی و نظارت و ارتقا انضباط مالی ، 3600 نقطه حادثه‌خیز مالی در کشور شناسائی شده است.
وی با بیان اینکه این نقاط از طریق این سامانه به پایگاه اطلاعاتی مرکزی در تهران متصل می شوند، افزود: به محض ثبت رویدادهای مالی در هر نقطه از کشور اطلاعات صورت آنلاین از طریق سامانه سنا در اختیار کارشناسان دیوان محاسبات قرار می گیرد.
معاون حقوقی ، مجلس و تفریغ بودجه سازمان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: کارشناسان این سازمان با مطالعه رویدادها و تطبیق آنها با دستور العمل ها، قوانین، مقررات و شاخص های تعریف شده ، انحراف های احتمالی را مشخص و به مسئولان مربوطه منعکس می کنند.
تیموری افزود: در حال حاضر مراحل نهائی اتصال 12 دستگاه اجرائی و شرکت مادر تخصصی به این سامانه در حال انجام است و تا پایان سال 92 تمام دستگاه های اجرائی کشور به این سیستم متصل می شود.
وی هدف از راه اندازی سامانه سامانه نظارت الکترونیکی بر رویدادهای مالی کشور را ارتقا نظارت و شفاف سازی نظام بودجه نویسی و ثبت رویدادهای مالی در کشور برشمرد.
در این مراسم طی حکمی از سوی رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور، ساسان مبینی دهکردی به عنوان مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس انتخاب و از تلاش های محمدرضا قنبری تقدیر شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.