كشف 134 سكه عتيقه مربوط به دوران ايلخاني و اسلامي در بهار

ماموران انتظامي شهرستان "بهار" همدان با مشاركت و همكاري مردم يك محموله عتيقه جات مربوط به دوران ايلخاني و اسلامي را كشف كردند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ زارعي فرمانده انتظامي شهرستان بهار در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي پاسگاه شهرستان پس از دريافت خبري از منابع مردمي مبني بر اكتشاف عتيقه جات در روستايي به نام "ساربانلر" بلافاصله به محل عزيمت كردند.
 وي افزود: پس از حضور ماموران در محل 127 عدد سكه طلاي ايراني مربوط به دوره ايلخاني با قدمت قريب به 700 سال، 7 عدد سكه طلا و يك حلقه گوشواره مربوط به دوره اسلامي منقش به نقوش اسليمي به همراه يك تنگ لعاب دار كشف شد.
 سرهنگ زارعي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در حمايت از سرمايه ملي، كه بايد آن را سرلوحه كار خود قرار داده و در مبارزه با سارقان فرهنگ و تمدن ميهن لحظه اي از پاي نخواهيم نشست، افزود: از آنجايي كه فرهنگ و ميراث فرهنگي از نشانه هاي قدرت و قدمت تاريخي و تمدن هر قوم و كشوري مي باشد لذا حفظ و حراست از آن از درجه اهميت فراواني برخوردار است.
 لازم به توضيح است، طي سال جاري علاوه بر مورد فوق 70 عدد انواع سفالينه هاي مربوط به دوره هزاره اول قبل از اسلام توسط انتظامي شهرستان بهار كشف و اين آثار گران‌بهاي فرهنگي از چنگال سارقان تمدن و فرهنگ ميهن عزيزمان در امان مانده است./ف
برچسب ها: سکه ، عتیقه ، ایلخانی ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار