لرستان/

همایش ملی بزرگداشت علامه سیدجعفر شهیدی در بروجرد آغازشد

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در همایش ملی بزرگداشت علامه سیدجعفر شهیدی كه در بروجرد آغازشدگفت: علامه شهیدی تركیب حوزه و دانشگاه در ادبیات است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان غلامعلی حداد عادل' در همایش علامه شهیدی در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد افزود:علامه شهیدی از آن دسته از حوزویان است كه اگر چه به دانشگاه آمد و تغییر لباس داد اما تغییر مرام نداد و از دین ومذهب و اعتقادات دینی برنگشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: علامه شهیدی امید و حجت برای افرادی بود كه دغدغه دین داشتند و وجود او پشتوانه و مرجع استادان در خیلی از مسایل آن هم در شرایط 50 سال پیش دانشگاه تهران بود.

وی با اشاره به خدمات علمی علامه شهیدی گفت: ایشان در بخش تذهیب، تالیف و ترجمه آثار فراوانی دارد.

وی با اشاره به خدمات مدیریتی علامه شهیدی افزود: خدمات مدیریت او بیش از هر جا در لغت نامه بود و از سال 1330 همكاری با لغت نامه را آغاز كرد و معاون دكتر معین شد و در مدت پنج سال كه دكتر معین در اغما بود شهیدی لغت نامه را اداره و حرمت معین را حفظ می كرد و بعد از معين تا پایان عمر رییس مركز لغت نامه دهخدا بود.

وی گفت: علامه شهیدی به گسترش زبان و ادبیات فارسی در داخل و خارج ازكشور اهتمام جدی داشت.

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: شهیدی از مفاخر ملی ایران و بروجرد است و نام ایشان در زمره بزرگان این شهر همواره باید در اذهان باقی بماند و نسل های آینده با این شخصیت بیشتر آشنا شوند./س


برچسب ها: همایش ، بزرگداشت ، شهیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.