اصفهان/

ضرورت تدوین سند چشم انداز شهرستان سمیرم

به منظور کاهش و کنترل تهدیدات و حفظ منابع طبیعی تدوین سند چشم انداز شهرستان سمیرم در بخش کشاورزی و آبخیز داری ضروری است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان در جلسه ستاد بحران سمیرم با بیان این مطلب گفت: از دیگر مزایای تدوین سند چشم انداز شهرستان در بخش کشاورزی بازنگری در طرح های ناحیه ای ، فرادستی ، فرا بخشی همچنین طرح های هادی و تفصیفی است .

منصور شیشه فروش افزود : توجه به رویداد وقوع یافته در دریای مکزیک ایسلند و پاکستان نشان می دهد که باید هر چه بیشتر از گذشته به مخاطرات طبیعی توجه کرد.وی با اشاره به سخنان ریاست جمهور در مناطق زلزله زده بیان داشت : پدیده طبیعی ذاتاً بد نیست بلکه از نتایج آن ایجاد تعادل در اکو سیستم و آزاد شدن انرژی زمین است .

وی اضافه کرد : در حادثه آذربایجان وقوع زلزله در مقیاس 2/6 ریشتر 3 شهرستان و 29 هزار واحد مسکونی و 500 روستا را متأثر کرد که نشانگر تأثیر پذیری سازه های آن منطقه در برابر آسیب است .

وی اذعان داشت : انتخاب پیمانکار قوی و درست مجریان با تجربه و آشنا با قوانین کار از عوامل اصلی احداث شبکه متناسب با محیط است 

وی با اشاره به تأثیر مانور های آموزشی بر آگاهی شهروندی تأکید کرد : همه دستگاه های اجرایی و آموزشی سمیرم با این اقدام در مسیر طرح های توسعه ای بر اساس عوامل توسعه پایدار برنامه جامع و هماهنگی حریم ها در بخش های مختلف ،دقت در ایمن سازی و نظارت کلان در بازسازی و بازگشایی مسیر را در دستور کار قرار دهند .

این مقام مسئول اجرای مانور تخصصی اطفاءحریق را از برنامه های پیش روی مدیرت بحران سمیرم عنوان کرد و فعال شدن حوزه تخصصی GIS هلال احمر سمیرمبا تکمیل ظرفیت امکان سنجی منطقه برای مقابله با بحران های احتمالی منطقه را خواستار شد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.