صالحی:

جنبش غیرمتعهدها را متحول می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با پیشینه، جدیت و اصولگرایی جمهوری اسلامی ایران بویژه در تعاملات بین‌المللی که بر اساس اصولی جا افتاده عمل می‌کند تحولات چشمگیری در جنبش غیر متعهدها خواهیم دید.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اکبر صالحی پس از اختتامیه شانزدهمین نشست جنبش غیر متعهدها گفت: چند سند از جمله بیانیه ، گزارش گزارشگر ویژه ، سندی در 700 بند و سند مربوط به فلسطین در نشست سران جنبش غیر متعهد به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار با طرح ابتکاری، موضوع فلسطین از شعار و حرف، جدا و به اقدام عملی تبدیل شد که در آینده نتایج این اقدام محسوس است البته نیاز به زمان دارد.

صالحی گفت: درباره چارچوب اجلاس نیز کارگروه ویژه ای در نیویورک تشکیل می‌شود تا ساز و کار محقق شدن آن مشخص شود.

وی تصريح کرد: قرار شد دکتر احمدی نژاد به عنوان رئیس جنبش غیر متعهدها درباره مسئله سوریه رایزنیهایی را با کشورها برای برون رفت مسالمت آمیز سیاسی این کشور از مسائل کنونی آغاز کند.

صالحی اظهار داشت: اقای احمدی نژاد با دیگر نهادهای ذی‌ربط بین‌المللی و کشورهای دوست ریاست جنبش مشورت خواهد کرد.

وی گفت: بنده با بیش از 60 مسئول کشورهای مختلف دیدار داشتم و این افزون بر دیدارهای رئیس جمهور ، رئیس مجلس و دبیر شورایعالی امنیت ملی با مقامات دیگر کشورها بود.

صالحي افزود: بیشتر صحبت های دو جانبه و درباره مفاهیم ارزشی این اجلاس بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات ویژه در دنیا از جمله مشکلات اقتصادی اروپا و بیداری اسلامی در منطقه ریاست جنبش غیر متعهدها در زمانی بر دوش ایران قرار داده شده است که شاهد تحولات فراوانی در عرصه بین المللی هستیم و باید به خوبی از عهده این چالش بر آییم.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار