حاشيه هاي اجلاس سران

از خوش و بش‌هاي ديپلماتيک تا دل پر غير متعهدها از آمريکا و رژیم صهیونیستی

اجلاس سران جنبش عدم تعهد با حاشیه‌های جالب و خواندنی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم ؛ اجلاس سران جنبش غير متعهدها با حاشيه‌هاي جالب و خواندني همراه بود.

*خوش و بش ديپلماتيک

سياستمداراني که در اجلاس عدم تعهد حضور دارند در سالن اجلاس به خوش و بش هاي سياسي مي پردازند و کوچکترين فرصت را غنيمت مي شمارند.

*وزير خارجه دقيقه نودي

وزير خارجه زامبيا در هنگام سخنراني خود گفت: به نظرم کوتاهترين سخنراني به نام من ثبت مي شود چرا که ديشب سخنراني‌ام را تنظيم کرد و مطالب آن همچون صحبتهاي ساير سران است.

*دل پر غير متعهدها از آمريکا و اسرائيل

محور مشترک صحبتهاي نمايندگان 120 کشور دنيا محکوم کردن اقدامات اسرائيل در فلسطين و زورگويان آمريکايي بود.

*ميزباني و مهمان نوازي به رنگ ايراني

هنگامي که تريبون در اختيار روساي هيئت هاي مختلف غير متعهدها قرار مي گرفت آنان قبل از هر چيزي از ميزباني و مهمان نوازي ايراني تشکر و قدرداني مي کردند.

*پلاتوي کامران نجف زاده هم حاشيه شد

نجف زاده خبرنگار صدا و سيما هنگامي که هنوز اجلاس آغاز نشده بود پلاتوي پاياني اجلاس را تمرين مي‌کرد و هفت بار پلاتوي خود را تکرار کرد اما در ابتدا هنگامي که نجف زاده مي‌خواست اولين پلاتو را تمرين کند يکي از خبرنگاران ارتباطي زنده با رسانه خود برقرار کرده بود و مزاحمتي چند ثانيه‌اي را براي پلاتوي نجف زاده ايجاد کرد.

*آفريقايي که سفيد پوست بود

وزير خارجه زامبيا يک سفيد پوست بود و در انتهاي سخنراني خود گفت: اميدوارم تعجب نکرده باشيد چرا که من يک سفيد پوست آفريقايي هستم.


*هنگامي که سلطانيه آرام و قرار نداشت

فعاليت سلطانيه در اين اجلاس نشان داد که وي به شايستگي نماينده کشورمان در سازمان انرژي اتمي شده است چرا که دائما از جاي خود بلند مي شد و با هيئت هاي مختلف بحث و گفتگو مي کرد.

*خوش و بش سلطانيه و حداد عادل

هنگامي که حداد عادل وارد سالن اجلاس سران شد سلطانيه از جاي خود برخاست و به سمت وي رفت و با او خوش و بش کرد گويا سلطانيه و حداد مدت طولاني است که يکديگر را نديده اند، البته اين مسئله طبيعي است چرا که اين دو شخصيت هر دو در صحنه سياسي و علمي کشور بسيار فعال هستند.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: حاشیه ، اجلاس ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار