دستگیری جاعل اسناد گمرکی

فرار از پرداخت مالیات به نفع دولت

رییس تعزیرات استان زنجان گفت: در پی کشف و شناسایی قاچاق گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی این کالا به نفع دولت ضبط و متخلفین به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

 نجف زاده در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران افزود: متهمی اقدام به قاچاق حدود 800 عدد گوشی تلفن موبایل به همراه لوازم جانبی آن کرده بودن که در زمان رد کردن اجناس از گمرک با ارائه سند جعلی قصد آزادکردن کالا را داشت که پس از بررسی ماموران و کارشناسان مشخص شد اسناد گمرکی جعلی بوده که در نهایت متهم دستگیر و روانه زندان شد و پرونده ای در خصوص قاچاق کالا تشکیل و علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت متهم به پرداخت بیش از 360 میلیون ریال محکوم شد.

*محکومیت قاچاق LCD و ضبط آن به نفع دولت

وی در گزارش دیگری اذعان کرد: قاچاقچی که اقدام به قاچاق 19 عدد LCD خارجی با برندهای مختلف کرده بود شناسایی و پس از ضبط کالا و تشکیل پرونده به پرداخت بیش از 180 میلیون ریال محکوم کرد.

وی در ادامه اذعان کرد: متهم با قید وثیقه آزاد شده که در صورت پرداخت نکردن جریمه سند به فروش می رسد.

*فرار 3 ماهه متهم از پرداخت مالیات به دولت

نجف زاده خاطر نشان کرد: طي برگزاری گشت سیار ماموران به موردی برخوردند که عرضه کننده

سرامیک و کاشی در استان برای فروش کالای خود به مردم ارزش افزوده دریافت می کرده اما هیچگاه طی 3 ماه این مالیات را به دولت پرداخت نمی کرده که پس از محرز شناخته شدن جرم متهم برای وی پرونده ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعب استان ارسال گردید تا رأی نهایی صادر شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار