مهمانپرست در جمع خبرنگاران:

تعداد وزراي حاضر در اجلاس تهران از 70 نفر گذشت/ حضور 50 هيئت در سطح سران در اجلاس تهران

سخنگوي شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت:‌ مجموع وزرايي كه در اجلاس تهران حضور خواهند داشت از 70 نفر بيشتر بوده و تا پايان امروز نيز 50 هيئت جهت شركت در اين اجلاس وارد تهران خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، رامين مهمانپرست سخنگوي شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد با حضور در جمع خبرنگاران از حضور 50 هيئت در سطح سران در اجلاس تهران خبر داد و گفت:‌ تعداد وزراي حاضر در اجلاس تهران تا صبح امروز از 70 نفر تجاوز كرده و طبق اعلام آمادگي كشورهاي حاضر، 50 هيئت نيز در حد سران تا امشب وارد تهران خواهند شد.

وي تصريح كرد:‌ البته شايد برخي از اين هيئت‌ها به دليل مشغله‌هاي كاري، فردا صبح وارد تهران شوند.

مهمانپرست همچنين در خصوص برنامه نشست وزراي امور خارجه كه هم‌آكنون در محل اجلاس در حال برگزاري است گفت: به دليل افزايش تعداد وزراي حاضر در اجلاس تهران، اين نشست، امروز(چهارشنبه هشتم شهريورماه) در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

سخنگوي شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد همچنين با اشاره به برگزاري نشست كميته فلسطين گفت: يكي از نكات مهم كه در حاشيه اجلاس تهران اتفاق افتاد برگزاري كميته فلسطين بود كه عصر روز گذشته با رياست علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان برگزار شد و نتايج خوبي را در بر داشت.

مهمانپرست در ادامه تصريح كرد:‌ موضوعات ديگري كه مربوط به بحران ساير كشورها باشد در سند ديده شده و در بندهاي مختلف به آن رسيدگي خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد : ‌در رابطه با بحران سوريه، تعدادي از بندهاي پيش‌نويس 701 بندي اجلاس تهران كه به تصويب وزراي امور خارجه هم رسيد به اين امر مربوط مي‌شود كه اقدام مناسبي در راستاي حل بحران سوريه به شمار مي‌رود.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار