اخبار لحظه به لحظه از ورود میهمانان اجلاس عدم تعهد؛

لزوم نظارت جنبش غيرمتعهدها بر سازمان ملل / تصویب محکومیت اقدامات آمریکا در سوریه در پیش نویس سند اجلاس نم

جنبش غیر متعدها بعد از سازمات ملل مهمترین و موثرترین مجموعه بین المللی است و از اعتبار بالایی برخوردار است که کشورمان ایران میزبانی شانزدهمین دوره آن را بر عهده دارد.

سفير سنگاپور در سازمان ملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:میزبانی ایران از غیر متعهدها،آمریکارا با شکست روبه رو کرد
 آلبرت چائو سفير سنگاپور در سازمان ملل گفت؛جنبش غيرمتعهدها بعد از سازمان ملل مهمترين و موثرترين مجموعه بين‌المللي بوده که از اعتبار بالايي برخوردار است.

وي با تأکيد براينکه اکنون تير آمريکا در دشمني با جمهوري اسلامي به سنگ خورده است، تصريح کرد: امروز تمام جهانيان متوجه شده اند که نبايد به صورت چشم و گوش بسته در اختيار نظام سلطه قرار بگيرند.

چائو در ادامه عنوان کرد: رياست جمهوري اسلامي ايران به جنبش غيرمتعهدها نشان مي‌دهد که آمريکا در پيگيري انزواي ايران با شکست مواجه شده است.

فردا نتایج نسشت کارشناسان نهایی می شود

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: نشست کارشناسان ارشد نتايج خوبي به همراه داشته است و کارشناسان در مورد مسائل سياسي و اقتصادي بحث و تبادل نظر کردند که فردا با تصميم هيئت وزراي خارجه تصويب نهايي مي‌شود.
وی در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اجلاس سران در روز پنج شنبه با حضور مقام معظم رهبري افتتاحيه رسمي مي‌شود.

وي با تاکيد بر اهميت سياسي بالاي اين اجلاس تاکيد کرد:  120 کشور که عضو جنبش عدم تعهد هستند در اين اجلاس حضور خواهند داشت.

تغییر در برنامه ورود وزرای خارجه شرکت کننده در اجلاس تهران


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مستقر در فرودگاه مهرآباد تهران، با توجه به تغييرات صورت گرفته در پرواز برخي وزراي خارجه کشورهاي شرکت کننده در اجلاس تهران قرار شد "خالد بن احمد آل خليفه" وزير خارجه بحرين ساعت 18 وارد فرودگاه شود.

براساس اين گزارش "شيخ محمد الصباح" وزير خارجه کويت نيز طبق آخرين اطلاعات دريافتي ساعت 18:30 وارد فرودگاه مهرآباد مي‌شود.

گفتني است طبق اعلام قبلي قرار بود وزير خارجه عمان نيز ساعت 18 وارد فرودگاه امام شود که با توجه به تغييرات صورت گرفته اين هواپيما ساعت 19 به زمين خواهد نشست.

دیدار سفیر آکردیته بور کینافاسو با صالحی


 "مانسا اوانتانا" سفیر آکردیته جمهوری بورکینافاسو با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوار‌نامه خود را تسليم وي کرد.

صالحی در این دیدار توانايی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور را مورد اشاره قرار داد و تجارب و امکانات دوطرف را فرصتی برای توسعه و گسترش روابط میان دو کشور خواند.


وزير امور خارجه بحرين وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد

به گزارش خبرنگار مستقر باشگاه خبرنگاران در فرودگاه مهر‌آباد احمد بن احمد آل خليفه وزير خارجه بحرين لحظاتي پيش براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها در تهران وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال مقامات وزارت خارجه كشورمان قرار گرفت.

تعامل کشورهای غیر متعهد در جهت ایجادامنیت در منطقه اثر گذار است


'ذلمی رسول' وزیر امور خارجه افغانستان که به همراه 'جانان موسی زی' سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور وارد تهران شد در فرودگاه امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگاران گفت: تعامل کشورها در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در جهت ایجاد امنیت در منطقه اثرگذار خواهد بود.

سري جديد ويژه برنامه هاي صداوسيما در آستانه نشست وزراي خارجه

همزمان با شروع اجلاس وزراي خارجه سران جنبش عدم تعهد از روز سه شنبه سري جديد ويژه برنامه هاي صدا وسيما به روي آنتن خواهد رفت.

سفير ميانمار در دهلي نو :اجلاس غيرمتعهدها فرصت طلايي براي ايران

"يوزين يو" باتأکيد بر اينکه ايران با پذيرفتن مسئوليت در هر اجلاس بين‌المللي به خوبي از عهده اداره آن برمي‌آيد، اظهار داشت: نگراني امروز ما اين است که سازمان ملل به صورت ابزاري در اختيار قدرت‌هاي سلطه‌گر قرار گيرد، لذا از اين رو اين سازمان بايد از طريق جنبش‌هاي بين‌المللي همچون جنبش غيرمتعهدها کنترل شود.

امیر کویت در اجلاس سران غیر متعدها شرکت نمی کند


"محمد الصباح" وزير خارجه کويت در بدو ورود به تهران با حضور در جمع خبرنگاران از عدم حضور امير اين کشور در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران خبر داد و گفت: "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت به دلايل شخصي در اجلاس تهران شرکت نمي‌کند و مرا به نيابت از خود براي حضور در اجلاس سران مکلف کرده است.

وزیر خارجه لیبی وارد فرودگاه شد


"عاشور بن خيال" وزير خارجه ليبي  لحظاتي پيش براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها در تهران وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال رئيس اداره خاورميانه و شمال آفريقا وزارت امور خارجه  كشورمان قرار گرفت.


مسائل مورد نظر ملت مان را در اجلاس غيرمتعهد ها به گوش جهانيان خواهيم رساند

آشور بن خيال وزير خارجه ليبي پس از ورود به فرودگاه مهر آباد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال و مهمان نوازي خوب ايرانيان گفت: در اين كنفرانس تهران مسائل مورد نظر مان را مطرح و خواست ملت خودمان را به گوش جهانيان خواهيم رساند.

سفيرميانمار در دهلي نو گفت: برگزاري اجلاس سران عدم تعهد به معناي اقتدار روز افزون جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌المللي است.


مسائل مورد نظر ملت مان را در اجلاس غيرمتعهد ها به گوش جهانيان خواهيم رساند

وزير خارجه ليبي گفت: در اجلاس غيرمتعهدها در تهران مسائل مورد نظرمان را مطرح مي كنيم و خواست ملت خودمان را به گوش جهانيان خواهيم رساند.


دور جدید جنبش عدم تعهد درباره مسائل اقتصادی/ تصویب محکومیت اقدامات آمریکا در سوریه در پیش نویس سند اجلاس نم

محمد آخوندزاده رئيس بخش كارشناسي اجلاس كشورهاي جنبش عضو عدم تعهد با بيان اينكه 50 سال از رياست اين جنبش مي گذرد اظهار داشت: اولين اجلاس سران عدم تعهد در سال 1961 در كشور بلگراد برگزار و اين جنبش وارد دوره پنج سال دوم خود شده است به اين معنا كه به زندگي جنبشي و تازه خود وارد شده است.

نتايج اجلاس تهران نتايج مثبتي خواهد بود

وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي گفت: نتايج اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران نتايج مثبتي خواهد بود.


وزیر مشاور در امور خارجه قطر،آخرین وزیری که وارد ایران شد


طبق اعلام قبلي قرار بود شيخ حمد بن جاسم وزير خارجه قطر به  تهران بيايد كه بنا به دلايل نامشخص خالد بن محمد العطيه مشاور وي براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها وارد تهران شد.

لازم به ذكر است بنابر گزارش مسئولان فرودگاه وزير خارجه قطر آخرين وزيري است كه امشب وارد تهران شد و مورد استقبال عنايتي مديركل خليج فارس وزارت امور خارجه قرار گرفت.

وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي در جمع خبرنگاران:

نتايج اجلاس تهران نتايج مثبتي خواهد بود

وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي گفت: نتايج اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران نتايج مثبتي خواهد بود.





برچسب ها: اجلاس ، ایران ، متعهد ، جنبش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار