وزير خارجه کويت از عدم حضور امير اين کشور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مستقر باشگاه خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران "محمد الصباح" وزير خارجه کويت در بدو ورود به تهران با حضور در جمع خبرنگاران از عدم حضور امير اين کشور در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران خبر داد و گفت: "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت به دلايل شخصي در اجلاس تهران شرکت نمي‌کند و مرا به نيابت از خود براي حضور در اجلاس سران مکلف کرده است.

وي در ادامه با بيان اينکه اهميت اجلاس غيرمتعهدها در شرايط حساس کنوني منطقه و جهان بسيار حائز اهميت است، ابراز اميدواري کرد که فعاليت‌ها و ظرفيت اجلاس غيرمتعهدها در سطوح بين‌المللي افزايش يابد.

وزير خارجه کويت همچنين با اشاره به تحولات صورت‌گرفته در جنبش عدم تعهد طي 50 سال اخير اظهار داشت: کويت سعي دارد با بهره‌گيري از گفتگوهاي دو و چندجانبه نقش مهم و مثبتي را در اين اجلاس ايفا کند.

وي در ادامه با بيان اينکه ما امروز در تهران با شعار "صلح پايدار در سايه همکاري‌هاي مشترک جهاني" اهميت ويژه‌اي را براي اين کنفرانس قائل هستيم،‌ ابراز اميدواري کرد که همکاري و تعامل بين کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در جهت اهداف اصلي اين جنبش انجام شود.

الصباح در خاتمه با تاکيد بر نقش کليدي اجلاس نم در فراهم‌کردن زمينه‌هاي مناسب اقتصادي، سياسي و اجتماعي براي رشد و توسعه کشورهاي عضو خاطرنشان کرد: اميدواريم در طول برگزاري کنفرانس‌ها در تمامي سطوح توافقات کارآمدي ميان اعضا بدست آيد.

گفتني است  که وزير خارجه کويت در پاسخ به اين سوال که آيا شما از انقلاب مردم بحرين و بيداري اسلامي در اين کشور حمايت مي‌کنيد يا نه سکوت کرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار