یاسوج/

سه هزار مجوز بهره برداری از آب های كهگیلویه و بویراحمد صادر شد

معاون حفاظت و بهره برداری امور آب كهگیلویه و بویراحمد گفت: تاكنون سه هزار پروانه بهره برداری ، حفر چاه زیر زمینی و آب های سطحی در این استان صادر شده است.

' علی ضرغامی ' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: از این تعداد دو هزار و 30 پروانه چاه و پمپاژ در سطح 17 هزار و 800 هكتار، 25 آب معدنی ، 35 شن و ماسه و 197 مزرعه پرورشی ماهی است .
وی بیان كرد: كشاورزان باید مطابق با مجوزهای صادره از منابع آبی استفاده كنند، زیرا برداشت بیش از مجوز و بی رویه علاوه بر مشمول جریمه شدن، باعث تأثیر منفی بر روی آب های زیر زمینی خواهد شد.
ضرغامی اظهار داشت: كشاورزانی كه پروانه بهره برداری نگرفته اند به شهرستان محل اقامت خود مراجعه كند و به برداشت های غیر مجاز و پمپاژ های روی رودخانه خاتمه دهد.
وی عنوان كرد: بر اساس قانون به دلیل كمبود منابع و لزوم حفاظت از منابع آبی، طرح تشدید برخورد قاطع با حفاران چاه های غیرمجاز و استفاده كنندگان غیرمجاز از منابع آبی با هماهنگی مقامات قضایی در استان كهگیلویه و بویراحمد به اجرا گذاشته می شود.
ضرغامی ابراز داشت: هرگونه حفر چاه غیرمجاز و استفاده خارج از چارچوب قانونی، تجاوز به حقوق عمومی است و آب منطقه ای این استان به عنوان دستگاه متولی ، افراد متخلف را شناسایی و به عنوان متهم به دستگاه قضایی معرفی می كند./س
برچسب ها: مجوز ، آب ، بهره ، برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.