با حضور دكتر لاريجاني؛

سند جامع اخلاق داروسازی کشور رونمایی شد

صبح امروز از سند جامع اخلاق داروسازی کشور با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر باقر لاریجانی، صبح امروز 5 شهریور ماه در مراسم بزرگداشت زکریای رازی و روز داروساز که در سالن مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت:زکریای رازی جزء سردسته پزشکانی بوده که به صورت عملی وارد خدمت شده و پژوهش و درمان را با هم آمیخته است.

وی با بیان اینکه می توان رازی را پایه گذار علم شیمی نوین نامید، افزود: این دانشمند 270 رساله و کتاب در حوزه پزشکی و داروسازی داشته و تشریح حیواناتی مانند میمون نیز از زمان وی آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: امیدواریم دانشکده طب سنتی و داروسازی ما بتوانند بیشتر در جهت معرفی و شناسایی این مفاخر ارزشمند ایران گام بردارند.

لاریجانی از تدوین سند جامع اخلاق داروسازی کشور خبر داد و گفت: امروز مجموعه اسناد و کدهای اخلاقی در زمینه داروسازی با همت سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی تهران گردآوری شده و در اختیار داروسازان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: کدهای حرفه ای داروسازان به عنوان شخصیت های حقیقی و حقوقی، منشور اخلاقی شرکت های تولید کننده، وارد کننده و پخش دارو و سازمان غذا و دارو از بخش های مختلف این سند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در سند جامع اخلاق داروسازی کشور به اصول چهارگانه اخلاق پزشکی شامل احترام به کرامت ذاتی انسان، عدالت، سودرسانی و ضرر نرساندن توجه ویژه ای شده است.

لاریجانی در خصوص ملاحظات خاص سند جامع اخلاق داروسازی کشور گفت: لحاظ امتزاج در صنعت و حرفه داروسازی، اخلاق داروسازی به عنوان مزیت استراتژیک، تأکید بر نقش اخلاقی غیر داروسازانی که در حوزه داروسازی سهیم و دخیل هستند و نیز تأکید بر تمایز بنیادین دارو با سایر کالاهای مصرفی از موضوعات خاصی است که در سند به آن پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 97 درصد از اقلام داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می شود و شایسته است که به ارتقای کیفی خدمات دارویی هم توجه بیشتری صورت گیرد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار