سکته های قلبی عامل اصلی کوتاه شدن عمر انسان است

یکی از اصلی ترین عوامل کوتاه شدن عمر انسان ایجاد سکته های قلبی است.

دکتر منوچهر قارونی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: امروزه استرس نقش بسیاری در ایجاد انواع بیماری ها دارد افزایش استرس زمینه بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، سرطان ها و روحی را افزایش می دهد.
 
وی افزود: استرس نقش زیادی در تنگی عروق کرونر و سکته قلبی دارد و یکی از اصلی ترین عامل کوتاه شدن طول عمر خواهد بود سکته های قلبی در چند دهه اخیر در دنیا یکی از عوامل مهم مرگ و میر است.
 
قارونی تصریح کرد: تغيير الگوی زندگی، هیجان، افزایش استرس، عصبانیت،  خواب ناآرام و کاهش عمر خواب و عدم رضایت خوابیدن به خاطر استرس های روزانه ممکن است باعث اسپاسم در رگ های کرونر قلب خواهد شد و باعث ایجاد سکته های قلبی خواهد شد.
 
قارونی ادامه داد: استرس از کودکی در افراد ایجاد می شود استرس برای درس خواندن، برای پیشرفت در زندگی و در جامعه شهری تنش هایی که انسان ها به هم وارد می کنند.
 
آلودگی های صوتی، ترافیک ، عدم امنیت شغلی همگی می توانند باعث ایجاد سکته های قلبی شود استرس عامل بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان خواهد بود به طوری که در هر لحظه هزاران سلول سرطانی ایجاد و توسط سلول های ایمنی بدن نابود خواهد شد.
 
قارونی توصیه کرد: استرس سلول های ایمنی بدن را ضعیف می کند و سلول های سرطانی که رشد می کنند به وسیله سیستم ایمنی نابود نخواهد شد و باعث ایجاد سرطان خواهد شد./عط
برچسب ها: اسپاسم ، استرس ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار