اراک/معاون عمران شهركهای صنعتی كشو؛

70 درصد شهركهای صنعتی كشور به تصفیه خانه فاضلاب مجهز هستند

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع و شهركهای صنعتی كشور گفت:70درصد از شهركهای صنعتی سراسر كشور مجهز به تصفیه خانه فاضلاب هستند.

 

صادقی در حاشیه بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرك صنعتی خمین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: 146تصفیه خانه فاضلاب در شهركهای صنعتی سراسر كشور راه اندازی ،58طرح در دست اجرا و 64 طرح در حال مطالعه و طراحی است .

وی اظهار داشت: در مجموع 122طرح راه اندازی تصفیه خانه در دست مطالعه ،طراحی و اجرا داریم كه تا پایان برنامه پنجم توسعه درصد بالایی از شهركهای صنعتی دارای تصفیه خانه خواهند شد.

صادقی سال شروع احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهركهای صنعتی را 84 بیان وخاطر نشان كرد: توسعه فضای سبز از الزامات زیست محیطی است كه می باست 10درصد از فضای عمومی شهركها به فضای سبز اختصاص یابد.

وی ادامه داد: بر همین اساس شش هزار هكتار از فضای شهركهای صنعتی در سراسر كشور به فضای سبز اختصاص یافته ضمن اینكه 40بوستان نیز در شهركها احداث شده كه مورد استقبال شاغلان وخانواده های آنها در واحدهای صنعتی شهركها و همچنین عموم مردم قرار گرفته است .

وی در ادامه افزود : 14میلیون اصله نهال با 10هزار متر طول شبكه آبیاری قطره ای نیز در شهركها و نواحی صنعتی كشور كاشته و به بهره برداری رسیده كه در توسعه فضای سبز نقش بسیار مهمی داشته است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.