مشاور حزب آزادي وعدالت مصر:

لزوم تجدید نظر در معاهده کمپ ديويد

مشاور رسانه ای حزب آزادی و عدالت مصر تاکید کرد باید در معاهده کمپ دیوید تجدید نظر شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، "احمد سبیع" گفت: معاهده کمپ دیوید لکه ننگی برای مردم مصر بوده است و فشار زیادی بر مردم مصر وارد می کرد و به حاکمیت این کشور آسیب می زند.
وی افزود: با توجه به اینکه این توافقنامه خسارتهای زیادی به مردم مصر وارد کرده است، باید در آن در رابطه با حاکمیت مصر بر سرزمینهای خود تجدید نظر کرد. مصر نیاز دارد که حاکمیت کاملی بر سرزمینهای خود داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا حزب آزادی و عدالت دیدگاه مشخصی درباره نحوه تجدید نظر در این توافقنامه دارد، تصریح کرد: بله، دیدگاهی درباره ضرورت تغییر در توافقنامه صلح براساس شرایط کنونی وجود دارد. توافقنامه صلح سی سال پیش میان دو طرف امضا شده است و قطعا شرایط و زمان امضای این توافقنامه با شرایط کنونی تفاوت دارد.
جمال فهمی نایب رئیس اتحادیه روزنامه نگاران در مصر نیز تاکید کرد همواره از معاهده کمپ دیوید حتی در زمان حسنی مبارک به عنوان ابزاری برای باج خواهی از مصر استفاده شده است.
وی گفت: توافقنامه امضا شده بین مصر و رژیم اشغالگر اسرائیلی ، زیان شدیدی به مصر وارد کرده و از حاکمیت و قدرت مصر برای تسلط بر بخشی از خاک این کشور به نفع دشمن اسرائیلی کوتاه آمده است.
وی افزود: همیشه از این توافقنامه حتی در زمان حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر به عنوان ابزاری برای باج خواهی از این کشور و وادار کردن آن به تبعیت از راهبرد آمریکا در منطقه و سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه استفاده می شده است.
جمال فهمی در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای مصر با اجازه اسرائیل وارد منطقه سینا شده اند، تصریح کرد: به نظر من نوعی هماهنگی وجود داشته است و هماهنگی امنیتی ادامه دارد. آنها (اسرائیلی ها) به طور علنی گفتند که از اقدامات نیروهای مصری در سینا راضی اند اما این مانع از باج خواهی نمی شود.
وی افزود: ما شاهد بودیم که در آغاز دوره ریاست جمهوری محمد مرسی چگونه نشانه های خوبی به سوی ایران از طرف ریاست جمهوری مصر ارسال می شد سپس به سرعت از آن عقب نشینی صورت می گرفت. این نشان می دهد که فشارهای خارجی از سوی آمریکا در این زمینه وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار