رقابت های والیبال کاپ آسیا؛

بانوان دست خالی به مصاف ابر قدرت ها می روند

رقابت های والیبال کاپ آسیا (AVC CUP) در بخش بانوان از 20 شهریور در کشور قزاقستان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دختران والیبالیست کشورمان که توانستند در پیکارهای والیبال بانوان قاره آسیا سال گذشته در چین تایپه جایگاه هشتمی را کسب کنند به عنوان یکی از هشت تیم حاضر در مسابقات کاپ آسیا 19 شهریور عازم کشور قزاقستان می شوند.

تیم های حاضر در مسابقات کاپ آسیا جزو برترین های قاره محسوب می شود رویارویی با آنها و کسب پوئن از تیم های مدعی قاره کهن کار بسیار سختی است.

در والیبال زنان تیم های واقع در قاره آسیا جزو برترین های جهان محسوب می شوند، تیم هایی مثل ژاپن، کره، چین که جزو مدعیان در سطح قاره و جهان هستند به تازگی توانستند در آوردگاه بزرگ و قدرتمند المپیک درخشش داشته باشند و قدرتشان را برای چندمین بار به رخ جهانیان بکشانند.

شاید در والیبال مردان تیم های روسیه، برزیل و ایتالیا با قدرت و پیشرفت فنی روز افزون خود اجازه خود نمایی به مدعیان آسیای شرقی نمی دهند اما در والیبال زنان همچنان چشم بادامی ها میدان داری می کنند.

تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در نخستین تجربه حضورش در مسابقات والیبال کاپ آسیا در سال 1389 نتوانست از تیم های حریف حتی یک ست را به خود اختصاص دهد و جایگاه قعر جدول را به خود اختصاص داد.

با توجه به شرایط موجود نمی توان از بانوان والیبالیست ایرانی ایراد چندانی گرفت زیرا آنها چند سالی است که اجازه حضور در مسابقات بین المللی را کسب کرده اند و حدود 30 سال از مدعیان قاره و جهان عقب هستند رفع این خلاء 30 ساله نیاز به گذر زمان و توجه مسئولان فدراسیون دارد و حالا تیم ملی بانوان کشورمان در شرایطی شمارش معکوس برای حضور در مسابقات قزاقستان را آغاز کرده که ترکیب اصلی تیم نسبت به سنوات گذشته با تغییر عمده ای همراه شده و از میان نفرات حاضر در تمرینات فقط 2 والیبالیست از میان ملی پوشان گذشته انتخاب شده اند.

ترکیب جوان و رده سنی امید تیم ملی والیبال کشورمان از تجربه بسیار کمی برای حضور در مسابقات بین المللی برخوردار است اگر کادر فنی در صدد آن باشد که بازیکنان مقابل حریفان قدرتمند ظاهر شوند باید با همکاری مسئولان اقدام به برگزاری چند دیدار تدارکاتی می کردند.

متأسفانه هر چه اعضای کادر فنی درخواست کردند که نسبت به برگزاری دیدار دوستانه با تیم های خارجی اقدامات لازم صورت گرفته اما این اتفاق نیفتاد و هم اکنون که کمتر از یک ماه دیگر به شروع پیکارهای کاپ آسیا باقی نمانده دختران والیبالیست که همگان از آنها توقع شکست برخی قدرت ها از جمله تیم های ویتنام و چین تایپه را دارند دریغ از یک بازی تدارکاتی با تیمی آماده و قدرتمند اعضای کادر فتی به دلیل نبود تیمی آماده، به انجام بازی تدارکاتی با تیم های ملی نوجوانان و جوانان هم بسنده کردند انجام بازی دوستانه با این 2 تیم به دلیل بالا بودن سطح فنی بازیکنان نتوانست به حد مطلوب شاگردان میترا شعبانیان را تحت فشار قرار دهد و به نوعی می توان گفت که دختران ایرانی با دست خالی به مصاف برترین های جهان می روند./مح

گزارش از انسیه ورزنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.