فارس/

احیای سه زیستگاه پرورش گوزن زرد ایرانی در فارس

سه زیستگاه پرورش گوزن زرد ایرانی در بوانات فارس راه اندازی و احیا شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ابراهیمی کارنامی با بیان این که گوزن زرد ایرانی گونه بسیار نادری است که تعداد بسیار کمی از آن در ایران زندگی می کند ، افزود : گوزن زرد ایرانی ، در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد.

هفت درصد از گونه های جانوری ایران از جمله یوزپلنگ، پلنگ، قوچ، میش، سمندر، گوزن زرد ، مارال، خرس قهوه ای و بسیاری از پرندگان شکاری ، در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود : در مدت فصل زایش این گونه کمیاب به منظور احیاء و تکثیر آن و ایجاد فضای آرام و جلوگیری از پراکنش آن ها در فصل زایمان سه زیستگاه پرورش گوزن زرد ایرانی در بوانات فارس راه اندازی و احیا شد .

حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: با راه اندازی این زیستگاه ها امید است با توسعه ، احیا و پرورش این گونه در آینده تعداد بسیاری از نژاد گوزن زرد ایرانی را در استان داشته باشیم و با فراهم کردن زیرساخت های گردشگری طبیعی، مردم را با فرهنگ طبیعت گردی آشتی دهیم.

هم اکنون در شهرستان ارسنجان و منطقه میانکتل کازرون بیش از 40 راس گوزن زرد ایرانی وجود دارد که در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت به ثبت رسیده است.
برچسب ها: زیستگاه ، گوزن ، زرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
با سلام ایا محیط زیست درنظر دارد زیستگاههای دیگری در استان ایجاد کند