رئیس بسیج حقوقدانان کشور:

تامين حقوق همه آحاد جامعه الزامي است

رئیس بسیج حقوقدانان کشور گفت: در مقدمه قانون اساسی، خانواده کانون تعالی جامعه ذکر شده و تامین حقوق همه جانبه افراد و امنیت قضایی عادلانه برای همه بر عهده حکومت گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مسعود اخوان فرد، رئیس بسیج حقوقدانان کشور در نشست راهبردی زن از منظر حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: اسلام بین حقوق مرد و زن تفاوت و یا برتری قائل نشده و مکرر در قرآن به عدالت در حقوق زن و مرد تاکید شده است.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در مقدمه قانون اساسی خانواده کانون تعالی جامعه ذکر شده و تامین حقوق همه جانبه افراد و امنیت قضایی عادلانه برای همه بر عهده حکومت گذاشته شده اشت.

وی با تاکید بر امنیت قضایی افراد جامعه ادامه داد: بعید می‌دانم که مسئولان امنیت قضایی عادلانه در تمام ابعاد برای آحاد مردم کشور ایجاد کرده باشد. برای تحقق این موضوع باید برنامه ریزی مناسب و نظام سازی منطبق با آن به وجود آید.

اخوان فرد با اشاره به نظام جامع مهندسی حقوقی در جامعه، اذعان کرد: برای ایجاد نظام جامع مهندسی حقوقی باید در ابتدا ضوابط و مقررات در اولویت قرار گیرد، برای دست یابی به این هدف باید تمام دستگاه‌های حکومتی و غیر حکومتی در راستای عملیاتی کردن قانون تلاش کنند.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور افزود: پیاده سازی قوانین و ضوابط به ساختار متناسب به خود نیاز دارد از همین رو باید ساختاری برای اجرای قوانین به وجود آید که بتواند ضمانت اجرایی قوانین را منجر شود.

وی به کارگیری از نیروی انسانی متخصص را عامل دیگر ایجاد نظام جامع مهندسی حقوقی در کشور دانست و گفت: برای تحقق این امر قوه قضاییه باید در محاکم خاص افرادی که دارای ویژگی عدالت خاص هستند، را بگذارد.

اخوان فرد با انتقاد از برخورد سلیقه ای خاطرنشان کرد: نظام جامع مهندسی کشور باید به گونه ای ایجاد شود که امکان برخورد سلیقه را از بین ببرد و این نظام در همه سطوح کشور به صورت همه جانبه اجرایی شود.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: اخوان فرد ، بسیج ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار