رشت/

اجرای 20 طرح امکان‌سنجی شهرک‌های صنعتی گیلان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اجرای 20طرح پژوهشی و امکان‌سنجی این شرکت در سال جاری خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مجید عباسیان‌امین صبح امروز در جلسه شهرک‌های صنعتی استان به بررسی طرح‌های پژوهشی و امکان‌سنجی پرداخت و اظهار کرد: امسال 20 طرح پژوهشی و امکان‌سنجی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان اجرا می‌شود.

وی طرح‌های امکان‌سنجی را در زمینه تولید کود مصنوعی، چوب و تخته فشرده از پوسته فندق، فرآوری نوین برنج، کره بادام زمینی، بسته‌بندی و تولید انواع طعمه‌های ماهیگیری عنوان کرد.

این مسئول، از دیگر طرح‌های امکان‌سنجی را در زمینه چیپس برنج، پودر پوسته برنج، اتانول‌زیستی از هسته زیتون، روغن‌کشی از بذر چای، بستنی گیاهی، فرش معطر با استفاده از نانو فناوری، شیر ارگانیک، ضد آفت برنج و مونتاژ آبگرمکن خورشیدی ذکر کرد.

عباسیان‌امین درباره اجرای 6 طرح پژوهشی بیان کرد:  این طرح‌ها شامل طرح مطالعاتی ظرفیت‌‌یابی زمینه‌های ایجاد صنایع کوچک و متوسط در راستای تکمیل زنجیره ارزش منطقه‌ای، انجام پژوهش‌های بازاریابی در زمینه‌های محتلف برای توسعه صادرات انواع محصولات در استان است.

وی، بررسی نحوه راه‌اندازی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار طبق اولویت‌های تعیین شده در گیلان و طرح مطالعاتی اصلاح سیستم‌های مالی و اعتباری به نفع سرمایه‌گذاران و ارائه راهکارها را از جمله طرح‌های پژوهشی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برشمرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 6 طرح پژوهشی و 11 طرح امکان‌سنجی توسط این شرکت اجرا شد.

وی در تعریف طرح‌های امکان‌سنجی ابراز کرد: طرح‌های امکان‌سنجی که توسط مشاوران ذی‌صلاح و اساتید دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد ظرفیت استان را در زمینه تولیدات صنعتی بررسی می‌کند.

به گفته عباسیان‌امین، این طرح‌ها پس از آماده‌سازی در اختیار متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: گیلان ظرفیت تولید محصولاتی که دارای تقاضا است، را دارد و در این زمینه کمک قابل توجهی به سرمایه‌گذاران می‌کند./ج1

برچسب ها: رشت ، چیپس ، متقاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.