حمایت از شركت های دانش بنیان كلید اقتصاد مقاومتی است

معاون فناوري و نوآوري معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: درصورت توجه ویژه به شركت‌های دانش بنیان بسیاری از مشكلات مختلف حوزه های اقتصادی حل می شود زیرا حمایت از این شركت ها كلیداقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري، دكتر سید مجتبی خیام نكویی  اظهار داشت: در صورت توجه مسئولان، تعداد شركت های دانش بنیان بسیار بیشتر از تعداد تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله می شود .

وی خاطرنشان كرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق ساختارهایی همچون ستادهای فناوری راهبردی، كانون های هماهنگی دانش و صنعت و مركز ملی طرح های كلان و همچنین از طریق تعریف پروژه های كلان فناوری به حمایت از شركت‌های دانش بنیان پرداخته است.

دكتر خیام نكویی افزود: علاوه براین معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری تلاش دارد كه بتواند با ایجاد و توسعه شركت های دانش بنیان كمك كند تا شركت های دانش بنیان به 20 هزار شركت برسد و درصورت ایجاد هماهنگی میان نهادهای مختلف تعداد شركت های دانش بنیان از این تعداد هم بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد : متاسفانه امروزه اقتصاد كشور متكی بر نفت است و كسب ثروت از طریق فروش نفت نه تنها موجب پیشرفت و رونق كشور نمی شود بلكه به تعبیرمقام معظم رهبری خود گول زدن و به دام افتادن در یك تله است.

دكتر خیام نكویی تصريح كرد: شركت های دانش بنیان باید دركشور به اندازه ای توانمند باشند كه هر لحظه اراده كردیم كه چاه های نفت را ببندیم هیچ مشكل اقتصادی برای كشور ایجاد نشود.

وی یادآور شد : با تشكیل شركت های دانش بنیان فرآیند خام فروشی می تواند به فرآورده هایی با ارزش افزوده بالا تبدیل شود كه این فرآورده ها علاوه بر تامین نیازهای داخلی كشور قابلیت صادرات داشته باشند و بتواند بازارهای منطقه ای را به دست آورد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار