زاهدان/

صدور مجوز پروانه اكتشاف معدن در سیستان و بلوچستان 23 درصد افزایش یافت

سرپرست معاونت امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: امسال 80 مجوز پروانه اكتشاف معدن با هزینه عملیات 40 میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد 160 فرصت شغلی در استان صادر شده كه در مقایسه با سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، داود شهركی افزود: پارسال مجوز 65 پروانه اكتشاف با هزینه عملیات 34 هزار و 453 میلیون ریال و ایجاد شغل برای 130 نفر در سیستان و بلوچستان صادر شد.
وی بیان كرد: همچنین 14 پروانه بهره برداری معدنی با استخراج اسمی 317 هزار و 55 تن و ایجاد شغل برای 183 نفر طی سال گذشته در سیستان و بلوچستان صادر شده است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته پیش بینی می شود تا پایان امسال 8/42 درصد در زمینه صدور پروانه های بهره برداری از معادن سیستان و بلوچستان و میزان اشتغال ایجاد شده در این زمینه رشد داشته باشیم.
وی شمار مجوزهای صادره برداشت از معادن سیستان و بلوچستان در سال گذشته را 22 فقره عنوان و بیان كرد: پیش بینی می شود امسال صدور مجوزهای برداشت از معادن استان 10 درصد افزایش داشته باشد.
سرپرست معاونت امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته پیش بینی می شود تا پایان امسال 30 هزار تنی مواد معدنی به ارزش سه میلیون دلار از استان صادر شود.
شهركی اجرای طرح های عمرانی اكتشافی برای شناسایی مناطق مستعد معدنی، توسعه زیرساخت های معادن، صدور پروانه های بهره برداری برای طرح های جدید و صدور مجوز پروانه اكتشاف برای طرحهای اكتشافی نیمه تمام را از جمله برنامه های حوزه معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در سال جاری برشمرد.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش معدن سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 350 اندیس معدنی از جمله طلا، مس، منیزیت، مرمر سرخ و سبز، كرومیت، گرانیت، پوزولان و بیش از 52 معدن فعال در استان وجود دارد.
وی افزود: اكنون به طور میانگین سالانه نزدیك به چهار میلیون تن سنگ از معادن سیستان و بلوچستان استخراج می شود كه بخشی از آن صادر می گردد./س

برچسب ها: صدورمجوز ، اکتشاف ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.