فقیه: نیازی به ارسال کمک از خارج کشور نداریم

رئیس جمعیت هلال احمر بیان اینکه از کشورهای مختلف و فدراسیون‌های بین‌المللی اعلام همکاری برای کمک به زلزله‌زدگان به دست ما رسیده است، تصریح کرد: با توجه به کافی‌بودن افراد و امکانات نیازی به ارسال کمک از خارج کشور نداریم.

به گزارش خبرنگارپارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابوالحسن فقیه در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۳ مرداد)  با ارائه توضیحاتی در مورد اقدامات جمعیت هلال احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان در زلزله  استان آذربایجان شرقی افزود: بلافاصله بعد از دریافت خبر علاوه بر اعزام اکیپ هلال احمر استان اکیپ‌ استان‌های همجوار را فعال کردیم تا امدادرسانی به سرعت انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در زلزله اخیر ۲۰۰ روستا بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده‌اند، ادامه داد: تعداد زیادی از هموطنانمان زیر آوار مانده که تعدادی از آنها فوت و عده‌ای مجروح شده‌اند.

وی اولین اقدام جمعیت هلال احمر را جستجو و نجات خواند و یادآور شد: اقدامات موثری با کمک مردم در این زمینه انجام شد به‌طوری که ساعت ۶ صبح روز گذشته پایان فاز اول عملیات اعلام شد.

فقیه با بیان این که جمعیت هلال احمر در فاز دوم اسکان و تغذیه اضطراری آسیب‌دیدگان را دردستور کار خود قرار داد، تاکید کرد: در این زمینه با ارائه ۸ هزار و ۷۰۵ چادر، ۲۰ هزار بسته غذایی، یازده هزار و ۹۰۰ تخته پتو، ۳۳ هزار کنسرو و ۳ هزار تخته موکت تلاش شد تا اقدامات موثری برای آسیب‌دیدگان انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از فردا توزیع اقلام زیستی و ارزاق بین آسیب‌دیدگان انجام خواهد شد، تاکید کرد: کل نیروهای اعزامی هلال احمر از استان آذربایجان شرقی و سایر استانها به مناطق زلزله‌زده ۱۰۸۰ نفردر قالب ۹۲ تیم ، ۶ فروند بالگرد و ۹۷ آمبولانس بود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای رسیدگی بیشتر به امور مناطق آسیب‌دیده استان اردبیل مسئول خدمات رسانی به شهرستان اهر،  آذربایجان غربی مسوول امدادرسانی به شهرستان ورزقان و استان آذربایجان شرقی مسوول امدادرسانی به شهرستان هریس شد.

وی با بیان این که از کشورهای مختلف همچون ترکیه، تایوان، سنگاپور و فدراسیون‌های بین‌المللی اعلام همکاری برای کمک به زلزله‌زدگان به دست ما رسیده است تصریح کرد: با توجه به کافی بودن افراد و امکانات نیازی به ارسال کمک از خارج کشور نداریم.

فقیه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در روستاها را از موارد قابل اهمیت خواند و گفت: در حادثه اخیر روستاهایی که کار مقاوم‌سازی در آنها صورت نگرفته بود ۱۰۰ درصد تخریب شد در حالی که روستاهایی که مقاوم‌سازی شده بود آسیب کمتری دیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که دو الی سه ماه به  فصل سرما در مناطق زلزله‌زده آغاز می‌شود، تاکید کرد: بحث اسکان دائم آسیب‌دیدگان از ضرورت‌هایی است که امید می‌رود هر چه سریعتر تحقق یابد.

علی لاریجانی با تشکر از خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر به آسیب‌دیدگان زلزله استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضرورت دارد برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده تلاش جدی ازسوی دیگر در دستور کار قرار گیرد و کمیسیون عمران نیز اقدامات لازم را در این زمینه به انجام رساند.
انتهای پیام/ب2
برچسب ها: اسکان ، فقیه ، اظطراری ، نجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار