مدير درمان مركز ناباروري ابن سينا؛

سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد

مدیر درمان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با تاکید بر اين که سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد گفت: بروز مشکلات جنسی میان یک زوج سلامت کل خانواده را به خطر می‌اندازد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر سید علی آذین، مدیر با بيان اين كه بسیاری از مردم نمی دانند که برای حل مشکلات جنسی خود باید به کجا مراجعه كنند گفت: یک دهه از فعالیت کلینیک‌های سلامت جنسی در ایران می‌گذرد اما بسیاری از مردم از وجود آنها بی‌خبرند یا اصلا نمی‌دانند که برای حل مشکلات جنسی‌ خود، به این مراکز مراجعه كنند.

وي با اشاره به اینکه سلامت جنسی برای تمامی افراد جامعه مهم است افزود: در این کلینیک‌ها که به راحتی برای تمام متقاضیان قابل دسترسی است، تلاش شده برای بسیاری از مشکلات مربوط به بهداشت جنسی افراد راه حلی ارایه شود.

این عضو هیئت علمی پژوهشی گروه عفونت های تولید مثل پژوهشگاه ابن سینا عدم اطلاع رسانی صحیح در این زمینه را موجب تداوم اختلالات جنسی در مردم و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق های قابل پیشگیری دانست.

دکتر آذین با تاکید بر این نکته که سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد افزود: اختلال در سلامت جنسی هم برای خود فرد عوارضی نظیر افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد ‌به ‌نفس و انزوا را به همراه دارد و هم باعث بروز مشکل در حوزه روابط خانوادگی و زناشویی می‌شود که در ‌‌نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا حقوقی ختم شود.

دکتر آذین با اشاره به اینکه وزارت بهداشت چند سالی است در راستای توجه به سلامت خانواده اقدام به افتتاح کلینیک‌های سلامت جنسی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی نموده است افزود: کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری ابن‌سینا- جهاد دانشگاهی از سال 1389 با هدف ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف جوانان با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد و متخصصان این کلینیک سلامت جنسی در قالب  یك كار تیمی خدمات مورد نیاز را به مراجعه كنندگان ارائه می دهند.

مسئول کلینیک سلامت جنسی این مرکز تصریح کرد: در این مرکز مشاوره‌های مختلفی در مورد مشکلات جنسی در مردان و زنان، کاهش مشکلات زناشویی، تربیت جنسی کودکان و نوجوانان، آموزش بهداشت جنسی و تشخیص و درمان بیماریهای منتقله از راه تماس جنسی ارائه می شود.

‎به گفته دکتر آذین در این کلینیک، مشاوره و راهنمایی برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر به ویژه در قشر جوان برای دانشجویان و پرسنل وظیفه با تخفیف ویژه ارائه می شود. /ح
برچسب ها: سلامت جنسی ، باروری ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.