وان آب داغ و جکوزی براي مادر باردار مناسب نیست

وان آب داغ و جکوزی براي مادران باردار زیاد مناسب نیست، زیرا بالا بردن دمای بدن در ماههای اول بارداری خطر ابتلا به نقایص مادرزادی در جنین را بالا می برد.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ صدیقه علیشاهی،‌کارشناس مامایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان این مطلب در خصوص مسافرت در دوران بارداری به خانم‌های باردار، توصیه کرد: در زمان سفر سعی کنید لباستان گشاد و راحت باشد تا خون به راحتی در بدن جریان داشته باشد. ضمن اين كه استفاده از لباس‌های نخی و راحت در پیشگیری از عفونت‌های زنانه موثرتر هستند.

صدیقه علیشاهی ادامه داد: اگر به مناطق گرم و محیط های مرطوب سفر می‌کنید، بیشتر مراقب این عفونت‌ها باشید چون بیماریهای قارچی در محیط های گرم و مرطوب بیشتر رشد می کنند.

وی گفت: در سفر از هرگونه فعالیت تفریحی و ورزشی که باعث فشار به شکم و بدن می شود و یا سبب وارد آمدن ضربه های شدید که خطر سقط جنینی دارد می شود، پرهیز کنید ورزشهایی مانند اسکی، اسکی روی آب، اسکیت، پاتیناژ، اسب سواری، جت اسکی، غواصی از این دسته اند.

علیشاهی افزود: در پارک های تفریحی از سوار شدن به دستگاههایی که سقوط یا توقف ناگهانی و شدید دارند خودداری کنید.

وی افزود: تمام دلایلی که گفته شد باعث نمی شود که خانم باردار در مسافرت و تعطیلات هیچ تفریحی نداشته باشد و فقط گوشه ای بنشیند بنابراین مادران باردار می توانند با مشورت با پزشک خود ورزش کنند که می توان به ورزشهایی مانند پیاده روی های سبک در شیب کم، شنا در آب های آرام، یوگا، دوچرخه سواری ثابت، آهسته دویدن اشاره کرد.

کارشناس مامایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: اگر خانم باردار در حین ورزش کردن احساس کرد بیش از حد گرمش شده یا خسته شد و احساس ناراحتی پیدا کرد لازم است از ورزش کردن دست نگه داشته و استراحت کند./ح
برچسب ها: آب داغ ، جکوزی ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار