همدان/

گسترش موزه تاريخ طبيعي همدان

موزه تاريخ طبيعي دانشگاه بوعلي سيناي همدان با وجود برخورداري از غناي بسيار هنوز ناشناخته است و حتي بسياري از اهالي اين استان نيز از وجود چنين ظرفيتي غافل هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ رئيس موزه تاريخ طبيعي استان همدان گفت: وجود موزه‌ها در شهرهاي تاريخي از امکاناتي به شمار مي‌آيد که به آشنايي بيشتر بازديدکنندگان با تاريخ و سابقه مدنيت آن شهر کمک مي‌کند و فضاي فعلي اين موزه، بنا به نياز براي معرفي در عرصه جهاني در آينده نه چندان دور توسعه مي‌يابد.
فرشاد مسعوديان افزود: مرکز همايش‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه‌هاي استان همدان که به استاديوم علمي معروف است از جمله طرح های وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است که با پيگيري‌هاي رئيس دانشگاه بوعلي سينا در سايت اصلي اين دانشگاه و با مساحت 87 هزار مترمربع ساخته خواهد شد که موزه تاريخ طبيعي استان نيز به اين مکان منتقل مي‌شود .
وی با اشاره به اينکه مرحله نخست اين مرکز در سال 1394 و در 32 هزار مترمربع به بهره‌برداري خواهد رسيد گفت: اين مرکز داراي مجتمع موزه‌‌اي و مرکز همايش‌ها با مساحت 8500 مترمربع خواهد بود که چند موزه، از جمله موزه تاريخ طبيعي و موزه مفاخر و دانشمندان ايراني و اسلامي در آن جاي دارد.
مسعودیان موزه تاريخ طبيعي همدان را به تنهايي گنجينه‌اي ارزشمند از دوران مختلف عنوان کرد که حاصل دسترنج انسان‌هايي است که سال‌ها براي گردآوري آن زحمات زيادي کشيده‌اند./س
برچسب ها: موزه ، تاریخ طبیعی ، گسترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.