خوزستان/

شناسايي 230 هزار هکتار از اراضي ملي براي توسعه کشاورزي

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان از شناسايي 230 هزار هکتار از اراضي ملي براي واگذاري به طرح توسعه کشاورزي خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
،عزيز ارشم در شوراي توسعه کشاورزي خوزستان گفت: 230 هزار هکتار از اراضي ملي براي واگذاري به طرح توسعه کشاورزي استان شناسايي شده‌اند.

وي افزود: سعي شده زمين‌هايي معرفي شوند که مشکلي نداشته باشند و اين اراضي نيز معارض و پرونده در مراجع قضايي ندارند که براي زراعت،‌ باغباني و ساير طرح‌هاي کشاورزي قابل استفاده هستند.

ارشم اظهار کرد: در همين راستا در حال حاضر 915 هکتار از اراضي تخصيص يافته و 2 هزار هکتار نيز به امور اراضي واگذار شده است.

دبير شوراي کشاورزي خوزستان نيز در اين نشست از تصويب 8 هزار و 175 طرح در شوراي توسعه کشاورزي استان تا کنوون خبر داد و گفت: 586 ميليارد تومان تسهيلات نيز مصوب شده است.

کيخسرو چنگلوايي افزود: حدود 6 هزار طرح و 465 ميليارد تومان تسهيلات نيز به بانک معرفي شده‌اند.

رئيس جهاد کشاورزي خوزستان اظهار کرد: 430 طرح پرداختي و عقد قرارداد شده و 41 ميليارد تومان تسهيلات پرداختي و عقد قرارداد شده نيز در بانک‌ها موجود است.

به گفته وي،‌ خوزستان با 16 درصد بيشترين پرداختي تسهيلات را در طرح توسعه کشاورزي دارد.

وي با بيان اينکه در اين شورا تعداد طرح‌هاي شهرستاني مهم نيست، افزود:‌ اولويت اين کارگروه استفاده از ظرفيت توليد شهرستان، موازنه توليد، زيرساخت ها، به کارگيري فارغ التحصيلان بيکار و منابع آب و خاک است./س



برچسب ها: شناسایی ، اراضی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.