مشهد/

حمایت همسر از اصول موفقیت مادران شاغل در دوران شیردهی

کارشناس برنامه ترويج تغذيه با شير مادر معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد حمایت همسران از اصول مهم موفقیت مادران شاغل در دوران شیر دهی به شمار می رود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مشهد ، محبوبه کیخا با اشاره به اینکه زنان در عرصه فعاليتهاى اجتماعى، اقتصادى نيمى از نيروى فعال و خلاق جامعه را تشکيل مي‏دهند و مجبورند در طول روز در محيط کار، حاضر بوده و به ناچار از فرزند شيرخوار خود دور باشند و در برخی از مواقع این امر موجب کاهش شیردهی می شود اظهار کرد : حمایت مناسب همسران و یاری رساندن در امور منزل می تواند موجب افزایش اعتماد به نفس مادر و در نتیجه موفقیت در شیردهی شود .

کیخا خاطر نشان کرد : نبود اطلاعات کم مادر در مورد نحوه شیردهی وچگونگي ذخيره نمودن شير ، خستگی ناشي از کار ،کمبود وقت مادر، تبلیغات متعدد در مورد تغذیه با بطری و عدم حمايت جامعه، مسؤولين از دیگر عوامل عدم موفقیت مادران شاغل در دوران شیردهی به شمار می رود .

وی اظهار کرد :اگر جامعه قبول کند که شيردادن مادر به طفل شيرخوار خود يک امر حياتى براى خانواده و اجتماع است، مادران نيز به شيردادن تمايل پيدا کرده و اين امر مهم را به عنوان يک مسؤوليت انسانى و عاطفى با جان و دل مي‏پذيرند

کارشناس برنامه ترويج تغذيه با شير مادر معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: مادران شيرده بايستي به تغذيه کودک در شب و صبح زود يا هر زمان ديگري که در خانه هستند ادامه دهند چرا که اين امر به حفظ توليد شير کمک مي کند و قبل از رفتن به سر کار شير خود را دوشيده و جهت استفاده کودک در ساعات دوري از مادر به مراقب وي سپرده شود .

کیخا افزود: در هنگام دوشيدن شير فکر کردن به شيرخوار ،نگاه کردن به او و استفاده از حوله گرم و مرطوب به مدت 5 تا 10 به جاري شدن شير کمک مي کند./س  

برچسب ها: مادران ، نوزاد ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.