ملكوتيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تضعیف جبهه مقاومت، هدف آمریکا از کمک به تروریست‌ها در سوریه

يك كارشناس سياست خارجي گفت: دولتمردان آمريكا و غرب متوجه شدند كه محور مقاومت از دلايل اصلي وقوع انقلاب در منطقه بوده، لذا تلاش دارند به جبهه مقاومت ضربه زده و هجمه های سنگين عليه سوريه وارد کنند.

مصطفي ملكوتيان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به كمك هاي مالي و نظامی غرب به معارضین سوريه گفت: کشورهای غربی-عربی با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای تضعیف کشور سوریه و جبهه مقاومت در خاورميانه کمک‌های مالی و نظامی را به مخالفین انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا كه در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرده بود، دولت آمريكا 25 ميليون دلار به مخالفين سوريه كمك خواهد كرد، افزود: آنها تلاش دارند با اعلام، اين مطلب مبالغ بسيار زيادي را هم از ساير دولت هاي هم پيمانشان جمع آوري كرده و در اختيار معارضين سوري كه در راستاي منافع آمريكا و غرب عمل مي كنند قرار دهند.

ملکوتیان تصريح كرد: پس از انقلابهاي عربي و موج بيداري اسلامي در منطقه، دولتمردان آمريكا و غرب متوجه شدند كه محور مقاومت از دلايل اصلي وقوع انقلاب در منطقه بوده، لذا تلاش دارند به جبهه مقاومت ضربه زده و هجمه های سنگين عليه سوريه وارد کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در مورد اظهارات اخير سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان مبني بر سكوت جامعه جهاني در مورد اعمال تروریستها در سوریه خاطر نشان کرد: سازمانهاي بين‌المللي همچون سازمان ملل متحد به اهرمي تبديل شده كه در اختيار اين كشور ها قرار دارند و اين دولت ها در راستاي منافع استعماري و سلطه جويانه خود از آنها بهره برداري کرده، لذا طبيعي است كه اين سازمان ها تنها زماني كه منافع اربابانشان در ميان است وارد ميدان شوند.

انتهاي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار