در ماجراي لغو نشست جنبش غيرمتعهدها ؛

انتقاد جنبش عدم تعهد از عملكرد رژيم صهيونيستي

کميته وزارتي جنبش غيرمتعهدها روز يکشنبه از رژيم صهيونيستي به علت جلوگيري از ورود چند وزير به رام الله در کرانه باختري رود اردن انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ کنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين براي به رسميت شناخته شدن در سازمان ملل متحد، که قرار بود روز يکشنبه در رام الله با حضور برخي از اعضاي جنبش عدم تعهد برگزار شود، با کارشکني رژيم صهيونيستي لغو شد.

براساس اين گزارش ، تشکيلات خودگردان فلسطين طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته ،‌ قرار بود روز يکشنبه در رام الله ميزبان برخي از کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها باشد تا در صورت جلب حمايت اين کشورها، آراء موافق بيشتري را براي به رسميت شناخته شدن فلسطين از سوي سازمان ملل متحد، به عنوان يک کشور مستقل از آن خود کند.
اما رژيم صهيونيستي در اقدامي کارشکنانه از ورود هيئت هاي اعزامي از سوي چهار کشور مالزي، کوبا، اندونزي و بنگلادش جلوگيري کرده و موجب لغو اين جلسه شد.

حسن بلاوي، سخنگوي وزارت خارجه تشکيلات خودگردان به اين نکته اشاره کرد که قرار بوده است اين کنفرانس به منظور آماده سازي اوضاع براي اجلاس جنبش غيرمتعهدها که طبق برنامه بايد در پايان اين ماه ميلادي در تهران برگزار مي شد، تشکيل شود.
وي ضمن يادآوري اينکه 4 وزير خارجي که از سوي رژيم صهيونيستي اجازه ورود پيدا نکردند، از اعضاي جنبش غيرمتعهدها بوده اند، در اين باره گفت: ما تصميم گرفتيم که در پاسخ به اين اقدام تجاوزکارانه ي اسرائيل، برگزاري اين جلسه را لغو کنيم.
هيئت هاي مهمان مي خواستند از طرف اردن و از مرز اسرائيل وارد فلسطين شوند.
در صورت حصول توافق ميان اعضاي اين جلسه، تشکيلات خودگردان مي توانست از حمايت بيشتري براي درخواست خود در سازمان ملل برخوردار شود.
قرار است اين درخواست در روز بيست و هفتم ماه سپتامبر همزمان با برگزاري جلسه ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد مطرح شود.

رياض المالکي، وزير خارجه تشکيلات خودگردان فلسطين از امکان برگزاري اين جلسه با همکاري مقامات کشور اردن در قالب ويديو کنفرانس در دو شهر رام الله و امان، پايتخت اردن خبر داد و افزود که در اين زمينه تاکنون تصميمي اجرايي گرفته نشده است.محمد عمرو وزير امور خارجه مصر در کنفرانسي خبري در امان اسرائيل را به علت جلوگيري از ورود چند وزير براي شرکت در کنفرانس جنبش غيرمتعهدها که قرار بود در رام الله برگزار شود ، محکوم کرد .
وي افزود اين نشست به علت اين اقدام اسرائيلي ها لغو شد .
وزير امور خارجه مصر تصريح کرد : اسرائيل با اين اقدام حقوق بين الملل را نقض کرد .
اسرائيل از ورود وزيران امور خارجه الجزاير ، کوبا ،‌ بنگلادش ، مالزي و اندونزي به رام الله جلوگيري کرد.
برچسب ها: اسرائیل ، جنبش ، لغو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار