اشكوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

حضور مجدد سران اصلاحات در عرصه سياست بدون محاكمه و مجازات بي‌معناست

استاد حوزه و دانشگاه گفت:‌حضور مجدد سران اصلاحات بدون مسئوليت‌پذيري در قبال لطمه‌هايي كه به كشور و ملت وارد كردند پوچ و بي‌معناست.

سيد عبدالمجيد اشكوري استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار  دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش سران اصلاحات براي حضور مجدد در عرصه سياسي كشور اظهار داشت:‌ براي اينكه يك جريان يا گروهي خاص بتواند فعاليت سياسي در کشور نجام دهد، مي‌بايست در ابتداي امر مواضع خود را در رابطه با منافع ملي، اهداف و امنيت ملي آن  کشور مشخص كند.

وي تصريح كرد: بايد بررسي شود كه آيا اين جريان سياسي به آرمان‌ها، منافع و اهداف آن جامعه متعهد است يا خير و در اين زمينه تحقيقات بسياري بايد انجام شود.

اشكوري در ادامه افزود: آنچه كه جريان اصلاحات در فتنه 88 انجام داد، همراهي با بيگانگان در مقابله با امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران بود و به همين دليل تنها با اعلام برائت يا نوشتن نامه و اظهار پشيماني آن هم به صورت غيرعلني نمي‌توان پذيرفت كه حضور مجدد آنها در انتخابات رقم بخورد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اشتباهات افراد تا جايي قابل اغماض است كه برخلاف امنيت ملي نباشد، در غير اين صورت فرد به عنوان مجرم شناخته مي‌شود.

وي در ادامه گفت:‌سران اصلاحات علاوه بر اعلام برائت و پوزش از نظام و مردم، بايد مجازات اعمال زشت خود را نيز پذيرا باشند، يعني قبول كنند كه به لحاظ لطمه‌هاي بزرگ جاني، مالي و رواني که به كشور و ملت وارد كرده‌اند مجرم هستند و بايد به سزاي اعمال خود برسند.

اشكوري در پايان خاطرنشان كرد: ‌نظر بنده اين است كه حضور اين افراد در انتخابات بدون مسئوليت‌پذيري در قبال اعمالشان و اينكه بدون محاكمه و پذيرش مجازات، مجددا وارد عرصه سياسي شوند بي‌معنا و پوچ است.

انتهاي پيام/ر

 

برچسب ها: اشکوری ، استاد ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار