تولايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

كسر خدمت وظيفه براي پايان‌نامه‌هايي با محوريت تحول در علوم انساني

رئيس سازمان بسيج علمي کشور از اجراي طرح كسر يا جايگزين خدمت وظيفه براي پايان‌نامه‌هايي با محوريت تحول در حوزه علوم انساني خبر داد.

محمود تولايي در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، تشديد انگيزه براي برقراري ارتباط بين صنعت و دانشگاه را از وظايف اصلي سازمان بسيج علمي خواند و گفت:‌ اين سازمان بايد با واسطه شدن بين صنعت و دانشگاه، مكملي براي نهادهاي مسئول در اين امر شده و انگيزه‌ اين ارتباط را بين آحاد حاضر در دانشگاه و صنعت، دوچندان كند.

وي افزود: سازمان بسيج علمي با دريافت دغدغه‌ها و موانع بهره‌وري در صنعت از سوي صنعتگران و انتقال آن به بسيج  اساتيد مي‌تواند گام مفيدي در جهت پيشبرد علمي دستاوردهاي صنعتي داشته باشد.

رئيس سازمان بسيج علمي کشور رفع نياز صنعت توسط دانشگاه را منوط به پژوهش بنيادين طرح‌هاي صنعتي در مراكز علمي كشور دانست و اظهار داشت:  با برقراري ارتباط صنعت و دانشگاه، قبل از اعلام نياز از سوي صنعتگران مي‌توانيم گام‌هاي موثري در كاهش زمان رفع نيازمندي‌هاي كشور برداريم.

تولايي با بيان اينكه ايجاد خانه نخبگان بسيج براي جمع آوري نخبگان در تمام اقشار بسيج و بررسي راهكارهاي حل معضلات صنعت صورت گرفته است، تصريح كرد: با ترويج گفتمان علمي به عنوان دغدغه غالب جامعه و ايجاد فضاهايي براي تبادلات علمي‌ مي‌توانيم مقدمات ارتباط عميق صنعت و دانشگاه را فراهم كنيم.

وي يكي از محوري‌ترين دغدغه‌هاي اين سازمان را تلاش در جهت تحول در علوم انساني دانست و افزود: امروز مجموعه‌اي از برنامه‌ها در دانشگاه‌هاي سراسر كشور با مسئوليت بسيج اساتيد در حال برگزاري است كه طي آن دستگاه‌هاي مربوط به حوزه علوم انساني از جمله پژوهشگاه‌هاي مرتبط با حوزه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، تعاملات مفيدي براي ايراني و اسلامي كردن علوم انساني داشتند.

رئيس سازمان بسيج علمي کشور يكي از مهمترين اقدامات بسيج علمي را برپايي پژوهشكده‌هاي مجازي برشمرد و تاكيد كرد: با برپايي چنين فضايي امکان گفتمان براي اساتيد و پژوهشگران يك رشته در سراسر كشور، فارغ از ديوارهاي استاني و دانشگاهي فراهم مي‌آيد.

تولايي افزود: حمايت از اجراي طرح‌هاي پژوهشي و بهره‌گيري از علم جوانان نخبه بسيجي مي‌تواند باعث تحول عظيم در حوزه علوم انساني باشد.

وي اظهار داشت: دانشجويان علوم انساني مي‌توانند با ارائه پايان‌نامه‌هاي مفيد و قابل اجراي خود با محوريت ايراني و اسلامي كردن علوم انساني و ايجاد تحول در اين حوزه به سازمان بسيج علمي مراجعه كرده و از مزاياي كسر خدمت يا طرح جايگزين خدمت وظيفه استفاده كنند.

رئيس سازمان بسيج علمي کشور يكي از عرصه‌هاي جنگ نرم دشمن عليه انقلاب اسلامي را جنگ سايبري دانست و تصريح كرد:‌ كنترل ويروس‌هايي از جمله "فليم" و "استاكس‌نت" حاصل تفكر متخصصين بسيجي بوده و با اطمينان مي‌توان گفت که امروز دفاع سايبري كشور از اقتدار بالايي برخوردار است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: تا جايي كه محدوديت‌هاي اخلاقي و شرعي اجازه دهد در عرصه سايبري، استراتژي تهديد در برابر تهديد را در دستور كار خود داريم.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سعید نوریان
۰۶:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
با سلام
برای گرفتن اطلاعات بیشتر راجع کسر خدمت باید به کجا رجوع کرد؟
آخرین اخبار