مشهد/

نخستین ظهور حسادت در کودکان از سه تا پنج سالگی است

استادیار دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نخستین ظهور وشیوع حسادت در کودکان از سنین سه تا پنج سالگی می باشدکه بصورت موقت، عمومی و زود گذر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی دکتر " محسن اصغری نکاح" در نشست تخصصی مدیران و مربیان مهدهای کودک مشهد با موضوع بررسی اختلالات شایع رفتاری کودکان بابیان این مطلب افزود: حسادت در دختران بیش از پسران است و همچنین این حس در فرزندان اول، فرزندان آخرو فرزندان باروش تربیتی خاص بیشتر وجود دارد.

وی با اشاره بر این نکته که حسادت شایع­ترین واکنش رفتاری_هیجانی است که اغلب هنگام رقابت بروز می­کند، گفت: حسادت پاسخ عاطفی_انعکاسی در مقابل از دست دادن یا تصور احتمالی از دست دادن فرصت و امتیاز است.

اصغری با اشاره به اینکه رقابت و حسادت دو امر تواما هستند که رقابت افراد با یکدیگر سبب ایجاد حسادت در آنان نیز می­شود، بیان کرد: همراهی رقابت و حسادت درمخالفت وجلوگیری افراد برای پیشرفت یکدیگر موثر است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تخریب بهداشت روانی، ستیز درونی و بیرونی، ناامیدی، تنفر، اضطراب، خشم واندوه را از آثار نامطلوب حسادت در افراد دانست و گفت: الگوهای نامناسب، والدین رقابت گرا، سبک فرزند پروری از علل رشد حسادت در کودکان است.

اصغری به دو روش مواجهه کوتاه مدت وبلند مدت با این مشکل در کودکان اشاره و تصریح کرد: در مواجهه اولیه وکوتاه مدت مربیان و والدین باید از برچسب زدن وسرزنش وملامت کودک پرهیز کرده و با هم دلی وهم حسی، منطق گرایی وشنوده پذیرا وفعال وارد فضای مشترکی شوند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.