نرخ ارز، متغيري براي تحليل اقتصاد كشور

يك كارشناس اقتصادي با بيان اينكه نرخ ارز، قيمت طلا و سكه، به عنوان نمادي در اقتصاد كشور مطرح هستند گفت: تحليل گران اقتصادي با توجه به نوسانات متغيرهاي نام برده به تحليل شرايط اقتصادي مي پردازند.

محمدحسين فاتحي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اينكه اوضاع اقتصادي كشور را صرفا با يك متغير نمي توان ارزيابي كرد اما همچنان تحليلگران از ارز به عنوان يك پارامتر براي تحليل اوضاع اقتصادي كشور استفاده مي كنند.

وي با بيان اينكه تك نرخي شدن ارز سياست توصيه اي نيست افزود: مداخله دولت به تنهايي نمي تواند شرايط را تغيير دهد بنابراين به منظور بهبود شرايط اقتصادي ضروري است تا از پتانسيل بالاي بخش خصوصي در كنار تمهيدات دولت جهت تنظيم بازار ارز استفاده كرد.

فاتحي همچنين در ادامه تصريح كرد: تفاوت ميان نرخ ارز بازار و نرخ ارز مرجع به دليل افزايش سطح قيمت كالاهاي بازار است كه دولت با استفاده از ابزارهايي چون چند نرخي كردن ارز سعي بر حمايت از بخش توليد دارد.

وي در پايان در ادامه با بيان اينكه نرخ ارز، قيمت طلا و سكه به عنوان نمادي در اقتصاد مطرح هستند خاطرنشان كرد: تحليلگران اقتصادي با توجه به نوسانات متغيرهاي نام برده به تحليل شرايط اقتصادي مي پردازند./عب
برچسب ها: ارز ، متغیر ، اقتصاد ، طلا ، سکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار