مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد؛

رانندگان تاکسی تا آخرین نفس خود را پشت فرمان تاکسی ها هستند

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از عدم نوسازی تاکسی های فرسوده سهمیه بندی شده برای سال 91 خبر داد



به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ محمدی احمدی بافنده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: امسال تنها توانسته ایم از 60هزار تاکسی تنها 17 هزار خودرو را نوسازی کنیم که سهمیه سالهای پیشین است.دلیل تاخیر و نوسازی نشدن تاکسی های فرسوده ما عدم همکاری سازمانهای ذیربط به خصوص خودروسازان است.

وی افزود: تا الان 8 هزار تاکسی برای نوسازی ثبت نام کرده اند اما کارخانه ایران خودرو هیچ کمک و اقدامی برای تعویض این تاکسی ها نکرده و پاسخگویی را بر دوش ما انداخته است.

احمدی بافنده تصریح کرد: قرار بوده تا امسال نسل تاکسی های فرسوده از بین برود ولی به دلیل عدم همکاری خودروسازان و اختلاف بین پلیس راهور و این کارخانجات تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به این اختلاف نظر افزود: پلیس راهور مصر است که تاکسی های شهر تهران از استاندارد بالا برخوردار باشند و حداقل به کیسه هوا مجهز شوند اما خودروسازان این خواسته منطقی را قبول نمیکنند.

بافنده همچنین به بیمه رانندگان تاکسی اشاره کرد و اذعان داشت: حدود 30 هزار راننده بالای 50 یال در تهران در هستند که نه از بیمه تکمیلی برخوردارند و نه از حق بازنشستگی.

مدیر عامل تاکسیرانی افزود: این معضل که از سوی تامین اجتماعی به وجود آمده نه تنها زانندگان بلکه خانواده آنان را نیز تحت فشار شدیدی قرار داده است و رانندگان تاکسی ما ناچارند آنقدر پست فرمان تاکسی خود بنشینند تا نفس آخر را هم بکشند و در تاکسی جان بدهند. ولی آیا این انصاف است؟

مدیر عامل تاکسیرانی همچنین به کمبود جایگاههای سوخت در سطح شهر اشاره کرد و گفت: هر تاکسی با توجه به مسافت 200 کیلومتری که در روز طی میکند نیاز به سوخت گیری حداقل دو بار در روز را دارد اما 28 هزار تاکسی تهران به دلیل کمبود جایگاه سوخت عملا از سوخت گیری عاجزند.

وی تاکید کرد: برای حل این مشکل نیز با مسئولان در حوزه سوخت رسانی صحبت کرده ایم تا جایگاهها را بیشتر کنند و یا سهمیه خاصی را به تاکسیرانان اختصاص دهند اما به دلیل عدم سود اقتصادی برای مسئولان این اقدام صورت نمیگیردو در نتیجه راننده تاکسی بدون داشتن سهمیه بنزین و سوخت و یارانه باید در صفهای طولانی جایگاهها معطل شود.

به گزارش خ اج ب خ احمدی بافنده به برگزاری کلاسهای آموزشی برای بالابردن سطح علمی و اجتماعی رانندگان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: برای تعدادی از رانندگان این اقدام صورت گرفته است و به دلیل نتایج مثبت آن تصمیم داریم تا با دانشگاه جامع علمی و کاربردی وارد مذاکره شده و در صورت امکان کلاسهای دانشگاهی برای رانندگان ترتیب دهیم تا در نهایت به استانداردهای جهانی یک راننده تاکسی برسیم.
برچسب ها: بیمه ، رانندگان ، تاکسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار