عباسي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

تمهيدات كميسيون بهداشت براي تصويب "لايحه اصلاح قانون كنترل جمعيت"

سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان گفت: اين كميسيون در راستاي لايحه اصلاح قانون كنترل جمعيت، حذف آموزش پيشگيري از بارداري، استفاده از روش‌هاي تشويقي براي افزايش فرزندان خانواده، حذف محدوديت‌هاي فرزند چهارم و.... را به تصويب خواهد رساند.

سليمان عباسي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست مشترك اعضاي كميسيون‌هاي بهداشت، اجتماعي و فرهنگي مجلس  با دبير و اعضاي شوراي‌ عالي انقلاب فرهنگي و برخي از كارشناسان و متخصصان ذيربط  كه عصر ديروز (يكشنبه 8 مردادماه) برگزار شد، گفت: در اين جلسه در خصوص كنترل جمعيت و موضوعات مربوط به آن كه از مطالبات مقام معظم رهبري نيز است، تصميمات مطلوبي اتخاذ شد.

وي در ادامه تصريح كرد: سه كميسيون تخصصي مجلس با شوراي‌ عالي انقلاب فرهنگي و اساتيد دانشگاه‌ها در خصوص كنترل جمعيت، تنظيم خانواده و زيرساخت‌هاي اجراي اين موضوع بحث و تبادل نظر كردند كه خروجي آن در قالب مصوبه كميسيون بهداشت اعلام خواهد شد.

سخنگوي كميسيون بهداشت مجلس با بيان اينكه تنظيم خانواده با تنظيم جمعيت تفاوت دارد، اظهار داشت: در تنظيم خانواده موضوعاتي از قبيل مراقبت از مادر و فرزند طي يك دوره مشخص مطرح است ولي در تنظيم جمعيت جامعه موضوع كاهش و افزايش برحسب شرايط مورد نياز مطرح مي‌شود.

عباسي با اشاره به دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري در خصوص كاهش جمعيت در آينده‌اي نزديك با استناد به كاهش نرخ رشد جمعيت كشور گفت: در شرايط فعلي كه كشور با كاهش نرخ رشد جمعيتي روبرو است، بنظر مي‌رسد تنظيم جمعيت حالت افزايشي به خود گيرد كه اين مسئله نيز در نشست ديروز به تفصيل و از زواياي مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

نماينده مردم گنبد كاوس در خانه ملت به لايحه اصلاح قانون كنترل جمعيت اشاره كرد و افزود: دولت در راستاي اصلاح قانون كنترل جمعيت لايحه‌اي را به مجلس تقديم كرده است كه جزئيات اين لايحه نيز براي بررسي و تصويب نهايي در نشست سه كميسيون تخصصي مجلس با شوراي‌ عالي انقلاب فرهنگي به بحث و بررسي گذاشته شد.

سخنگوي كميسيون بهداشت با بيان اينكه در راستاي نشست ديروز تصميماتي از قبيل آموزش خانواده‌ها، استفاده از روشهاي تشويقي براي افزايش فرزندان خانواده، حذف محدوديت‌هاي فرزند چهارم كه در اين قانون ديده شده است و ... از جمله مسائلي است كه در كميسيون بهداشت و درمان مجلس به تصويب خواهد رسيد كه اين موضوع طي جلسات آينده كميسيون بهداشت و درمان اين تصميم  را نهايي خواهد كرد.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار