ارومیه/

راه‌اندازی کمیته استعدادیابی در هیئت پرورش اندام

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان‌غربی گفت: کمیته استعدادیابی در هیئت پرورش‌اندام و بدنسازی استان به منظور اننخاب نخبه‌های برتر ورزشی تشکیل شده است.

خیرالله نارنجی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به تشکیل کمیته استعدادیابی، اظهار داشت: کمیته استعدادیابی به منظور انتخاب نخبه‌های ورزشی تشکیل شده است و مربیان استعدادیاب هیئت نیز برای انتخاب ورزشکاران مستعد با آموزش و پرورش استان هماهنگ شده‌اند.

وی با بیان اینکه استعدادیابی‌ در ورزش حرفه‌ای مهم است، افزود: افراد مستعد باید در سنین اولیه و پایین انتخاب شوند و دائما تحت نظر مربیان متبحر بدنسازی و نیز متخصصان تغذیه باشند تا بتوانند در آینده به مدال‌آوران و افتخارآفرینان تبدیل شوند.

نارنجی با بیان اینکه هدف از استعداد‌یابی، شناسایی و انتخاب ورزشکارانی است که بیشترین توانایی و استعداد را برای ورزش بدنسازی دارند، گفت: به این منظور متخصصان و مربیان ورزش باید فرآیند شناسایی استعدادها را با توجه به مقیاس‌های بیولوژیکی و روانی افراد در سنین پایین انجام دهند زیرا این بهترین معیار انتخاب افراد مستعد برای تبدیل‌شدن به یک ورزشکار بزرگ است.

وی با اشاره به برنامه‌های تقویم ورزشی در مرداد ماه و شهریور ماه سال جاری، افزود: کلاس‌های توجیهی برای مربیان و داوران، مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی باشگاه‌های استان در ماه مبارک رمضان و کلاس‌های داوری درجه دو در مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

نارنجی ادامه داد: برگزاری مسابقات پرورش‌اندام و بادی‌کلاسیک قهرمانی به مناسبت هفته دولت و مسابقات پرورش‌اندام از دیگر برنامه‌های مهم هیئت در مرداد و شهریور است.

رئیس هیئت بدنسازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برگزاری مسابقات پرورش‌اندام و بادی کلاسیک قهرمانی آسیا 2012، برگزاری مسابقات قهرمانی مچ‌اندازی، مسابقات پرس‌سینه قهرمانی باشگاه‌های استان در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و اعزام مربیان برای شرکت در کلاس درجه یک مربی‌گری از دیگر برنامه‌های مهم هیئت پرورش اندام و بدنسازی استان است.

نارنجی خاطرنشان کرد: اعزام ورزشکاران برای شرکت در مسابقات خارج از استان و همچنین اعزام مربیان برای شرکت در کلاس‌های مربیگری درجه یک و سمینارهای علمی در صورت حمایت مسئولان و ارائه امکانات به هیئت پرورش‌اندام استان انجام می‌شود.

رئیس هیئت بدنسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تمام شهرستان‌ها در زمینه پرورش‌اندام و بدنسازی فعال هستند، گفت: سردشت، میاندوآب، ماکو، خوی و شوط بیشترین فعالیت را دارند و سایر شهرستان‌ها نیمه‌فعال یا کم فعال هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.