يادداشت//سنگ اندازي بر سر راه اجراهاي محيطي

طرح اجراهاي محيطي در تئاتر شهر به منظور اجراي برخي آثار خاص كم پرسوناژ و كم دكور و همچنين پسند مخاطب از اين گونه آثار هم اكنون با سنگ اندازي مسئولان مواجه است.

باشگاه خبرنگاران - زماني كه نمايش هاي محيطي در تئاتر شهر كار خود را آغاز كرد بسياري از هنرمنداني كه در صف انتظار اجرا در اين مركز ايستاده بودند به فكر اجرا در قالب نمايش هاي محيطي افتادند و برخي نيز مدعي شدند كه آثارشان براي اجرا در قالب آثار محيطي طراحي شده است.
شرايط اجرايي در اين راستا و با اين وضعيت نيز گاه با مخالفت و عدم رضايت مسئولان روبرو شده است.
به طور مثال نمايش حميد اسكندري به كارگرداني بهروز خرم از جمله آثاري است كه قرار بود هفته اول مرداد با پايان يافتن نمايش "عشق من حامد بهداد" در كافه ترياي سالن اصلي اجرا شود اما با مشكلات فراواني روبرو شد.
شورايي كه مربوط به تئاتر محيطي است نيز از ابتدا به قصد آسان تر كردن اجرا براي برخي از كارگردانان و نمايشهاي كم پرسوناژ و با دكور كم و يا بدون دكور اين طرح را  ارائه داده و از آن پشتيباني كردند اما آن طور كه به نظر مي رسد با شرايط حمايتي كه هم اكنون براي اين آثار حاكم است سنگ هاي زيادي بر سر راه هنرمندان متقاضي براي اين اجراها انداخته مي شود و اين موضوع تا حدودي هنرمندان و اعضاي شورا را نيز مستاصل كرده است.
بهره وري از جاي جاي تئاتر شهر جدا از سالن ها، به منظور اجرايي شدن برخي از طرح ها، كار مفيد و ارزشمندي بود اما متاسفانه اين جاست كه دست كم مي بايست با كمترين مشكلات روبرو باشد و هنرمندان متقاضي بتوانند راحتر از شرايط سالني اثر خود را اجرا كنند اما متاسفانه شاهد اين موضوع نيستم بلكه مشكلات بر سر راه، آن ها نيز همانند هنرمنداني كه قصد  اجراي سالني دارند است و توفيري ندارد./م
                                                         
                                                                                      يادداشتي از شيوا حميدخاني
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار