علیرغم آنکه خانه های امروزی بسیار کوچک هستند اما خیلی زود کثیف و نامرتب می شوند اما با چند توصیه کوچک می توانید خانه ایده آل تان را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، برای تمیز کردن خانه های کوچک راهکارهای ساده ای وجود دارد ، فقط کافی است بدانید که از کجا شروع کنید.
کابوس اتاق خواب
از اتاق‌خواب شروع نکنيد! نظافت اتاق خواب معمولا يک پروژه وقت‌گير و پردردسر است چون اغلب وسايل اضافي را در اتاق خواب مي‌گذاريم. به خصوص در خانه‌هاي يک‌خوابه که تنها فضاي دور کردن لوازم اضافي از جلوي چشم، اتاق خواب است. بنابراين به جاي هدر دادن وقت و انرژي اوليه‌تان در اين اتاق، روي بخش‌هاي ديگر خانه متمرکز شويد.
ما معمولا بيشتر وقتمان را در نشيمن هستيم. پس از همانجا شروع کنيد. لباس‌ها و وسايل اضافي را از روي مبل‌ها و ميزها برداريد و در جايشان بگذاريد. اگر وقت ساماندهي نداريد، قرار است مهمان برايتان برسد و زمان کافي تا رسيدن آنها در اختيار نداريد يا اگر از شلوغي دور و برتان خسته شده‌ايد، بايد يک حرکت اورژانسي انجام دهيد. يعني وسايل اضافه را از جلوي چشم دور کنيد. بهترين گزينه براي انجام سريع اين کار، انتقال آنها به اتاق خواب است تا بعد از نظافت نشيمن و آرامش گرفتن تان سراغ آنها برويد. مي‌توانيد همين‌طور که در خانه راه مي‌رويد، اشياء اضافي را جمع کنيد و اگر جاي اصلي شان در مسير تردد شماست، آنها را در جاي خود بگذاريد.
فرش را جارو بکشيد و به گوشه و کنارهاي خانه توجه ويژه داشته باشيد. در قسمت‌هاي بدون فرش و خالي، روزانه پرز و موي زيادي جمع مي‌شود. فضاهاي خالي خانه را در صورت نياز با تي خيس تميز کنيد. با يک دستمال نمدار سطوح شيشه‌اي و چوبي را تميز کنيد. اسپري کردن و برق انداختن و خوشبو سازي را بگذاريد براي بعد.
اگر فرشتان لکه دار شده است، براي تميز کردن آن الان وقت نگذاريد. لکه‌هاي ديوارها هم جزو همان کارهايي است که بايد در زمان‌هاي آزادتان مثلاً آخر هفته‌ها انجام دهيد.

نظافت آشپزخانه در 10دقيقه
آشپزخانه‌هاي بيشتر ما اپن هستند. پس وقتي قرار است خانه را سريع‌تر به وضعيت آرامش و تميزي برسانيد، بايد آشپزخانه را هم نظافت کنيد. ظروف کثيف را از بزرگ به کوچک در دل هم بچينيد و در سينک ظرفشويي بگذاريد که از چشمتان دور شوند. اگر ماشين ظرفشويي داريد، خيلي سريع آنها را در ماشين بگذاريد و ماشين ظرفشويي را روشن کنيد. ظرف‌هاي تميز را در آبچکان بگذاريد و مرتب کردن و انتقالشان به کابينت‌ها را به وقت ديگري موکول کنيد. جاهايي مانند اپن و گاز را سريع دستمال بکشيد و روي اپن را از هر وسيله اضافي خال کنيد.
سرويس بهداشتي تان اگر نامرتب است، با يک ظرف مايع سفيد کننده و فرچه و يک پلاستيک اضافه راهي آنجا شويد و در همان زمان که زمين با وايتکس غليظ خيس مي‌خورد، زباله‌هاي سطل توالت را در کيسه خالي کنيد و به بيرون انتقال دهيد. حالا با فرچه، کف و سرويس را بشوييد و در نهايت آينه را دستمال بکشيد. اين کار به خاطر استفاده از وايتکس و فرچه زمان زيادي از شما نخواهد گرفت.

آخرين مرحله از نظافت خانه
تا اينجا، فضاهايي را تميز کرديم که بيشتر جلوي چشم شما يا مهمانتان هستند. حالا اگر وقت اضافه داريد، سري به اتاق خواب بزنيد و اول از همه، لباس‌هاي اضافه را آويزان کنيد. با اين کار 50درصد مشکل حل شده است. سپس روتختي را بيندازيد و ملحفه‌ها و بالش‌ها را روي تخت آماده کنيد. با اين کار 40درصد ديگر از کارها انجام مي‌شود و اتاق خواب مرتب به نظر مي‌رسد.
لباس‌هاي کثيف را در حمام بگذاريد و اگر باز هم وقت داشتيد، ساير وسايل اضافي مثل خرده‌ريزه‌هاي کنار تخت و لوازم کار رها شده در اتاق خواب را به کمدها و کشوها انتقال دهيد. هرگز در زمان‌هايي که عجله داريد براي نظافت کشو و داخل کمد وقت صرف نکنيد. در آشپزخانه مشغول نظافت داخل يخچال نشويد و لباس‌هاي کثيف را نشوييد./س

برچسب ها: نظافت ، منزل ، ساده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.