3ساعت عملیات برای نجات دو کوه پیما

آتش نشانان دو کوه پیمایی را که در کوه های کن در شمال تهران گم شده بود پس از سه ساعت جستجو و تلاش نجات دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،ستاد فرماندهی آتش‌نشانی روز گذشته با دریافت خبر گم شدن دو پسر جوان در کوه های اطراف کن بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 94 و 74 را در ساعت 21:33 دقیقه شب گذشته به محل حادثه در حوالی دره دوچناران اعزام كرد.
مهران شمس فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد این حادثه گفت: دو پسر 19 و 25 ساله روز گذشته به کوهنوردی رفته بودند که بدلیل نا آشنا بودن مسیر وبی دقتی، در ارتفاعات منطقه کن گم شدند و راه بازگشت را پیدا نکردند.
وی افزود: پس از گذشت مدت طولانی از زمان گم شدن آنها، سرانجام یکی از آنها با تلفن همراه خود با سامانه 125 تماس گرفت و از آتش نشانان درخواست کمک کرد
 این فرمانده آتش نشانی درباره جزئیات عملیات نجات اظهار داشت: آتش نشانان به سه گروه عملیاتی تقسیم شدند وهریک به جستجو در مسیر های مختلف کوهستان پرداختند تا این که توانستند طی تماس های مکرر با گم شدگان وکسب اطلاعات از موقعیت آنها، سرانجام پس از سه ساعت جستجو هر دو کوهپیما را در عمق 1500 متری دره پیدا کنند.
فرمانده آتش نشانان خاطر نشان کرد: نجاتگران آتش نشانی بلافاصله این دو جوان را که هیچ آسیبی ندیده بودند به پایین کوه منتقل کرده و نجات دادند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.